Hoe betrouwbaar is status online messenger?

Er staat dat ik online ben op messenger, terwijl ik gewoon aan het werk ben, en niet eens op mijn telefoon zit!..soms kijk ik rond een uur of 8 smorgens thuis nog even op Facebook, en sluit de app daarna af..en dan ben ik soms rond een uur of 10 online te zien op messenger, terwijl ik daar notabene nooit op zit, en dan aan het werk ben, en ook niet eens op mijn telefoon dan zit..bij mijn vriend roept dit argwaan op, maar ik kan het niet verklaren dus voel me machteloos..kan iemand mij vertellen hoe dit kan?..want dit gebeurt me regelmatig..Kan het met het wifi netwerk te maken hebben?..de nauwkeurigheid van de status online?..of het afsluiten van zijn app?..ik heb van alles proberen te zoeken, maar ik kan niets bewijzen..dus wie kan mij helpen hiermee?..

2 maanden geleden
HannekeJanssen
2 maanden geleden
Wat naar, die argwaan van je vriend! Hoezo gelooft hij je niet als je zegt dat je niet op Messenger zit op dat moment - en waarom is dat zo belangrijk voor hem wat je doet??
Ritsuka
2 maanden geleden
Klinkt alsof je vriend heel onzeker is

Antwoorden (1)

De actief-status van Facebook en Messenger is geen live weergave van je aanwezigheid in de app. Het is dus heel goed mogelijk dat dit met een vertraging wordt weergegeven. Er wordt zelfs gewerkt met een soort voorspellend algoritme, dat aangeeft dat je actief bent op Facebook als Facebook verwacht dat je snel reageert of kijkt als je een melding krijgt. De status geeft dus niet aan of je op dat moment online bent, maar geeft aan of het waarschijnlijk is dat je op korte termijn (niet a la minute, maar bijvoorbeeld binnen 24 uur) online zult zijn om je Facebook en/of messenger te checken.

Je kunt zelf aan/uit zetten of je wil dat je status wordt weergegeven. Doe dit voor zowel Facebook als Messenger.
2 maanden geleden