Hoe kan het dat whatsapp video's die ik verstuur, vervormd?

Steeds als ik een video verstuur naar iemand wordt er iets vervormd aan het beeld. De kleuren zijn aan het schitteren en de kwaliteit is slecht.

Ik krijg steeds de vraag "wat is er met jouw camera?" Maar het origineel van het filmpje is wel gewoon goed.

Alleen ik heb het met filmpjes die ik verstuur. Als ik filmpjes ontvang zijn die normaal.

Bijgevoegde foto bevat een video still van een opname. Bovenste foto is vanuit WhatsApp. Onderste is hetzelfde filmpje, maar dan het origineel.

Picture for question
12 maanden geleden
3K
VraagAntwoord66
12 maanden geleden
Buiten de kwaliteit zie ik niks verkeerds. Whatsapp maakt de kwaliteit lager

Antwoorden (1)

Whatsapp comprimeert de video en daardoor wordt de kwaliteit zo slecht.

Wat wel moet werken:
1. Open WhatsApp op je telefoon en selecteer het contact naar wie je de video wilt sturen.
2. Tik op het pictogram Bijlage.
3. Selecteer de eerste optie: "Document".
4. Als je op de optie "Document" tikt, wordt de standaard WhatsApp-bestandsbeheerder geopend. Selecteer de optie "Bladeren in andere documenten" om naar een videobestand te zoeken. Selecteer het videobestand dat je wilt delen.
5. Klik na het selecteren van het videobestand op de knop "Verzenden".
SimonV
12 maanden geleden
HeerVoldemort
12 maanden geleden
Dat weet ik, maar dat is het probleem niet. Want als ik hetzelfde filmpje vanaf een andere telefoon stuur, gebeurt het niet.
SimonV
12 maanden geleden
Dat staat niet zo duidelijk in je vraag...
Het gebeurt bij één ontvanger? Welke toestel heeft deze, en bij welke telefoons gaat het wel en niet goed?