Mag je elke afbeelding gebruiken om iets te verkopen via etsy?

Ik wil graag producten verkopen met een afbeelding maar ik weet niet zeker of dat mag. en of er auteursrecht op een afbeelding van het internet zit

1.2K

Antwoorden (2)

Nee, je mag niet elke afbeelding gebruiken om iets te verkopen via Etsy. Etsy heeft bepaalde regels en richtlijnen voor het gebruik van afbeeldingen. Als je afbeeldingen wilt gebruiken om iets te verkopen via Etsy, moet je ervoor zorgen dat je de rechten hebt om de afbeeldingen te gebruiken. Als je afbeeldingen gebruikt die je niet zelf hebt gemaakt, moet je de bron vermelden en toestemming vragen
een jaar geleden
Nee. (En dat is los van wat Etsy zegt)

Op (bijna) elke afbeelding rust auteursrecht. Het is dus niet toegestaan om zomaar elke afbeelding van internet te trekken en die afbeelding te gebruiken.
Als je dat wel doet kan de rechthebbende achteraf geld eisen voor het gebruik van de afbeelding.
een jaar geleden