Kan een bericht met 1 vinkje achter toch al gelezen zijn (Whatsapp)?

Soms nadat ik een bericht heb gestuurd en er nog maar 1 vinkje achter staat, kijk ik bij de berichtinformatie en zie ik dat het al 2 vinkjes heeft (afgeleverd) én al 2 blauwe vinkjes heeft (gelezen). (Zie afbeelding). Is het mogelijk het zo bij instellingen in te stellen dat mensen alleen maar 1 vinkje te zien krijgen maar dat je intussen wél al je berichten hebt gelezen?

Picture for question
13.6K

Antwoorden (2)

Via berichtinformatie zie je altijd afgeleverd en gelezen. Er staat bij beiden een streepje en dat houdt in dat beiden nog niet is gebeurd.

Als dit wel is gebeurd, dan staat er een datum/tijd in de plek van het streepje.
2 jaar geleden
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Dank voor uw reactie.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik zonet zo'n bericht wilde verwijderen en dat ik dan enkel de optie 'verwijderen voor mezelf' krijg, niet 'verwijderen voor iedereen'. Is dat dan omdat het nog niet eens is afgeleverd?
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Nee dat heeft te maken met het feit dat het te lang geleden is dat je dat bericht hebt verstuurd. Ik dacht dat je 7 of 8 minuten de tijd hebt om het bericht te verwijderen na het versturen van het bericht
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Dat is correct VraagAntwoord66. 7 minuten als ik het mij goed herinner. Die optie is vorig jaar of 2019 ingevoerd.
Nee, dat is geen optie in Whatsapp.

Wat wel PER ONGELUK eens gebeurt is de ontvangstbevestiging verloren raakt.
In dat geval verschijnt er bij de verzender maar 1 vinkje terwijl het bericht wel degelijk ontvangen en mogelijk zelfs gelezen is.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Iemand kan wel een widget van WhatsApp gebruiken (ik doe dat) dan kan ik de berichten wel lezen, maar de verzender weet niet dat ik het dan al gelezen heb. Omdat bij het lezen van berichten in de widget de blauwe vinkjes niet geactiveerd worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Die widget voorkomt inderdaad dat vinkjes BLAUW worden. De vraag gaat echter over het voorkomen van het tweede vinkje.