Is het gevaarlijk om door te chatten?

Ik werd vandaag benaderd door een portugese man op instagram. Hij vraagt om foto’s van mij, die geef ik natuurlijk niet maar ik zou wel graag door willen vragen wat hij er nou mee wil. Loop ik risico als ik met deze man blijf chatten of kan hij mij niks maken via instagram?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Castle
3 jaar geleden
Geen foto's geven en chat afkappen. Op de chat kan iedereen spelen dat hij/zij een ander is. Goed opletten dus.
Pieterke
3 jaar geleden
Gelijk kappen, lijkt zeer dubieus.
Ritsuka
3 jaar geleden
Rapporteren aan Instagram. Waarschijnlijk een viespeuk die naaktfoto's wil
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Zolang je geen foto's stuurt beperk je het gevaar. Veel van de personen, die dit soort chats versturen, zullen na een korte tijd hun interesse verliezen en zelf stoppen met de chat.
Maar er is ook een (veel kleinere) groep, die zich niet laten stoppen. En als deze persoon, die zegt een Portugese man te zijn (de zekerheid dat dit klopt heb je niet) tot deze laatste groep hoort, kunnen de gevolgen heel vervelend voor je worden. En dan is ook de vraag, of jij de enige bent die door hem wordt lastiggevallen, of dat er nog meer vrouwen zijn die hij om foto's blijft vragen.
In een aantal reacties is al het advies gegeven deze persoon te rapporteren bij Instagram. Dat adviseer ik jou ook te doen, want deze persoon overtreedt volgens mij duidelijk de regels van Instagram en Facebook.

Antwoorden (1)

Er wordt ontzettend veel gewaarschuwd om met onbekenden te chatten. Ga er NOOIT mee door. Meestal zijn het andere figuren als dat ze zelf aangeven en niet te veertrouwen.
Gevaarlijk? Niet direct, maar als je niet uitkijkt kan het WEL GEVAARLIJK worden. Er zitten n.l. vaak onbewuste psychologische truckjes achter en je weet nooit hoe dat eindigt.