Wat betekent "Wie p?"?

Af en toe zie ik bij de vraagfunctie op instagram of op snapchat stories staan " Wie p? " ik ben benieuwd wat dit betekent. Zelf denk ik dat het betekent "wie pijpen?" maar ik zie dit dus bij mensen waar ik deze vraag niet snel bij zou verwachten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wie p Kan ook gewoon betekenen: Wat is er en de p betekent: tong uitsteken. Vooral omdat je het ziet staan bij mensen waar je jouw genoemde betekenis niet verwacht.
Amadea
3 jaar geleden
Dat is vast het juiste antwoord, Joan. Waarom als reactie geplaatst?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea, dank voor het advies. Ik vroeg het aan mijn boefjes. Ik hield er rekening mee dat zij mij op een verkeerd spoor zetten. Maar de platte betekenis was het zeker niet.

Antwoorden (3)

Misschien zoek je te ver.

2 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `wie p`

wie plast tegen de kerk, gaat gevaarlijk te werk (=een wandaad met verstrekkende gevolgen)
wie pleit om een paard, behoudt de staart. (=Je kunt beter wat toegeven, dan het tot een duur en langslepende kwestie te laten komen)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Of: https://straatwoordenboek.nl/letter/w/wiep
Pieterke
3 jaar geleden
Ik denk niet dat jongeren deze uitdrukkingen /spreekwoorden kennen en zeker niet gebruiken.
De min is overigens niet van mij.
Wie p kan gewoon betekenen: Wat is er en de p betekent: tong uitsteken.
Vooral omdat je het ziet staan bij de vraagfunctie op pagina's Instagram en snapchat van mensen waarvan je geen dubieuze taal verwacht of vragen verwacht.
Moet zijn: of vragen van smoezelig niveau verwacht.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wie p betekent wie planning