Ik zie op social media steeds "Fema" voorbijkomen. Wat is dat?

3 jaar geleden
3.2K
Amadea
3 jaar geleden
In wat voor zinsverband? Zonder nadere toelichting kan het alleen Federal Emergency Management Agency betekenen, de Amerikaanse organisatie van detentiekampen.
gvrox
3 jaar geleden
@Amadea detentiekampen ?! Wel (basis)kampen in geval van rampen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.alpha777.nl/fema.html#
FEMA ( Federal Emergency Management Agency). Het oorspronkelijke doel was om de overlevingskansen van de Amerikaanse regering te verzekeren bij een nucleaire aanval op het land.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat het Amerikaanse agentschap FEMA (Federal Emergency Management Agency) concentratiekampen bouwt om de Amerikaanse burgers massaal in onder te brengen, in aanloop naar (of als gevolg van) de aankondiging van een staat van beleg door de Amerikaanse president is een HOAX en hoort thuis in de rubriek complottheorieën.
https://hoax.fandom.com/nl/wiki/FEMA-concentratiekampen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn antwoord is verwijderd. Ik wil wel melden dat toen ik mijn antwoord begon er nog geen ander antwoord stond. Voor een gedegen antwoord en uitleg had ik wel wat meer tijd nodig. Pas toen ik het had geplaatst, bleek er tussentijds een kort antwoord geplaatst te zijn.
Dit was mijn uitgebreide antwoord:
FEMA ( Federal Emergency Management Agency) is een soort Agentschap , opgericht in juni 1978 en begon hunn activiteiten in 1979. Het behoort tot het Departement van Binnenlandse Veiligheid.
Fema in het Nederlands vertaald als: federaalbureau voor rampenbestrijding') is een agentschap van het United States Department of Homeland Security (DHS) binnen het "Emergency Preparedness and Response Directorate".
De doelstelling van FEMA is het coördineren van de hulpverlening na een ramp die plaatsgevonden heeft binnen de VS en waarvoor de lokale autoriteiten niet over de benodigde capaciteiten beschikken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De gouverneur van de getroffen staat moet in een voorkomend geval de noodtoestand uitroepen en formeel aan de president verzoeken om assistentie van de federale regering. Eén van de belangrijkste taken van FEMA ter plaatse is logistieke ondersteuning. Daarvoor beschikt FEMA onder meer over mobiele 'basiskampen' die snel op te zetten zijn om hulpverleners ter plaatse onderdak en ondersteuning te bieden. Ook is FEMA verantwoordelijk voor het verdelen van door de regering beschikbaar gestelde fondsen voor hulp en herstel voor zowel burgers als bedrijven. FEMA laat op haar kosten ook lokaal personeel trainen in de VS en haar territorium. Fema profileert zich momenteel uitgebreid via de social media. De Federatie plaatst constant op hun Facebookpagina waarschuwingen inzake het CoronaVirus.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
.De verspreiding van fakenieuws en complottheorieën betreffende de pandemie van het coronavirus (COVID-19) is een ontwikkeling waartegen FEMA een fel tegenoffensief is gestart via alle denkbare social media. https://www.coronavirus.gov/
Toegevoegd op 01 juli 2020 17:51: tekst
Bronnen:
https://www.facebook.com/pg/FEMA/about/?re...
https://www.fema.gov/media-library?fbclid=...
https://www.ready.gov/about-us/social-media
Voor dit uitgebreide antwoord had ik wel iets meer dan vijf minuten tijd nodig.
Het opzoeken van de juiste bronnen. Fema is wel iets meer dan een agentschap met als doelstelling het coördineren van hulpverlening bij rampen.
Het fakenieuws over de plaatsing van detentiekampen door FEMA komt op Internet via de fanatieke blogger Franklin ter Horst, die zelfs Obama van kindermoord beschuldigd.

Antwoorden (1)

Fema staat voor Federal Emergency Management Agency.
Het is een agentschap in de Verenigde Staten, dat als doelstelling heeft het coördineren van de hulpverlening na een ramp die heeft plaatsgevonden binnen de Verenigde Staten.
In de huidige Coronacrisis heeft de Fema ook als taak de (Amerikaanse) burgers te helpen om een onderscheid te maken tussen de feiten en geruchten rond dit virus.