Hoe kan ik de reserve kopie van whatsapp stoppen?

Whatsapp is nu al een jaar bezig met het maken van een reserve kopie, maar hij komt maar niet verder dan 95%. De app verwijderen durf ik niet, want ik heb dus geen recente reserve kopie. Weet iemand hoe ik dit proces kan stoppen? Ik heb een screenshot toegevoegd voor de duidelijkheid. Ik heb trouwens genoeg ruimte in de iCloud en ik heb internetverbinding.

Picture for question
3 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (1)

WhatsApp kan reservekopie niet voltooien
Soms krijg je de melding: WhatsApp kan reservekopie niet voltooien. Wat is er aan de hand? Het kan aan de wifi-verbinding liggen, of misschien heb je mobiele data uitgeschakeld. Soms is het probleem niet terug te vinden. Probeer de hele reservekopie te wissen (op iCloud). Begin vervolgens opnieuw met het maken van een reservekopie. In veel gevallen is dit de oplossing voor het probleem.

Onvoldoende iCloud opslag
Een reservekopie vraagt om de nodige opslagruimte. Bij onvoldoende iCloud opslag krijg je hier een melding van. Bekijk eerst hoe groot de reservekopie is:

Ga naar instellingen en tik op je naam
Selecteer iCloud > beheer opslag > reservekopieën
Bekijk nu je iCloud opslagabonnement. Met een upgrade verhoog je de opslagruimte. Je kunt er ook voor kiezen om de grootte van de reservekopie te wijzigen. Een derde optie is het verwijderen van overtollige bestanden in iCloud Drive. Hiermee maak je direct meer opslagruimte vrij.
3 jaar geleden
Mitchel
3 jaar geleden
Oke ik heb een nieuwe reserve kopie gemaakt zoals je kan zien op de 2de screenshot die bij de vraag staat, maar als ik in whatsapp kijk is er niks veranderd. Is het nu wel veilig om whatsapp te verwijderen of nog niet? Of heb ik iets verkeerd gedaan?