Ik heb me geregistreerd bij Facebook, maar dat ging meteen al fout. Is er iets wat ik kan doen?

Ik heb me geregistreerd bij Facebook, maar kreeg meteen al de melding dat mijn account was uitgeschakeld. Omdat ik een voorwaarde had geschonden. Ik ben me echter van geen kwaad bewust. Als ik naar de helpdesk ga, staat er dat ik mijn ID-kaart of iets dergelijks moet opsturen. Dat vind ik echter geen fijn idee. Is er iets wat ik zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Amadea
4 jaar geleden
Je bent blijkbaar te jong om zelf een registratie aan te mogen vragen. Als dat zo is dan ben jij trouwens ook te jong om op Goeie Vraag deel te mogen nemen...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Ik ben 26 jaar. Dat is toch niet te jong? Ik heb dat ook gewoon ingevuld op mijn Facebook-pagina...
Amadea
4 jaar geleden
Misschien heb je dan een typefout gemaakt bij het invullen van je geboortejaar? Dat zal toch de reden zijn dat er legitimatie gevraagd wordt.
LeonardN
4 jaar geleden
@Amadea Er zijn ook andere redenen dan leeftijd waarom Facebook soms een inschrijving niet (direct) accepteert.
Soms is men niet zeker van identiteit, of vermoedt men dat een gebruiker onder een pseudoniem een account aan wil maken.
Facebook staat (althans in woord) ook maar 1 account toe per persoon, wellicht dat de vrager een tweede account probeert aan te maken.

Antwoorden (1)

Facebook accepteert allerlei documenten als ze in eerste instantie niet zeker zijn of je identiteit klopt. Dus ja je kan van alles doen.

https://nl-nl.facebook.com/help/582999911881572?helpref=hc_global_nav

Je kunt ook meer informatie lezen over wat er met je identiteitsbewijs gebeurt nadat je het naar Facebook hebt gestuurd.

Eerste groep
Je kunt ons één van de items uit de eerste groep sturen om je naam te bevestigen of weer toegang te krijgen tot je account. Het item dat je naar ons opstuurt, moet je naam en geboortedatum of je naam en foto bevatten.
-Geboortebewijs
-Rijbewijs
-Paspoort
-Huwelijksakte
-Officiële documenten voor naamswijzigingen
-Bewijs van autoverzekering of persoonlijke verzekering
-Een officieel identiteitsbewijs anders dan een rijbewijs (bijvoorbeeld een gehandicaptenkaart, identiteitskaart, pensioenbrief)
-Verblijfsvergunning of immigratiedocumenten
-Bewijs van stamidentiteit of status
-Stemkaart
-Bewijs van verwantschap
-Visa
-Meerderjarigheidsverklaring
-Immigratiebewijs
-Belastingplichtige-ID

Tweede groep
Als je geen item uit de eerste groep hebt, kun je twee verschillende items uit de tweede groep sturen. Alle documenten die je ons stuurt, moeten je naam bevatten en minimaal een van de twee documenten moet je geboortedatum en/of foto bevatten De naam op de items die je naar ons verstuurt, moet overeenkomen met de naam die je in je profiel wilt weergeven.
Als je geen toegang meer hebt tot je account, kunnen we je vragen om een item uit de lijst op te sturen waarop ook een foto of geboortedatum staat die overeenkomt met de gegevens van je Facebook-account. Deze extra voorzorgsmaatregel helpt ons te bevestigen dat jij de enige bent met toegang tot jouw account.
-Bankafschrift
-OV-chipkaart
-Cheque
-Creditcard
-Werkgeversverklaring
-Bibliotheekpas
-Een brief met je postadres
-Bewijs van abonnement op tijdschrift
-Medisch dossier
-Bewijs van lidmaatschap (bijvoorbeeld een pensioenbrief, lidmaatschap van vakbond, bedrijfspasje)
-Loonstrookje
-Vergunning
-Studentenkaart
-Schooldossier
-ID-kaart
-Rekening van nutsbedrijf
-Jaarboekfoto (scan of foto van de pagina in je jaarboek)
-Klantenkaart
-Contract
-Trouwboekje
-Diploma
-Religieuze documenten
-Vakbekwaamheidsbewijs
-Professionele licentie
-Oproepingskaart
-Verzekeringsbewijs
-Adresbewijs
-Uitkeringsbewijs