Waarom laat Whatsapp het zien aan de bestemmeling dat je een bericht hebt verwijderd?

Ik vind het nogal vervelend, dat wanneer je een bericht hebt verwijderd, de ander wel een melding krijgt dat een bericht is verwijderd.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.5K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als jij wat post en zelf verwijderd, dan ziet de ander 'dit bericht is verwijderd'
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik denk ook niet dat je een melding krijgt als iemand anders je bericht verwijderd. Enkel als je je eigen bericht verwijderd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd. Ik verwijder af en toe ook een bericht en zou het idd vreemd en vervelend vinden als degene aan de andere kant daar een melding van krijgt.
jc54
4 jaar geleden
Is dat zo? Ik heb nog nooit een melding gehad dat een van mijn contacten berichten van mij verwijderde. En ik kan me niet voorstellen dat álle berichten die ik heb verzonden nog overal op whatsapp staan.

Antwoorden (2)

Op het moment dat je een bericht plaatst, krijgt de ontvanger (of ontvangers bij een groepsapp) daarvan een melding, zowel op het scherm als een geluidssignaal. Het zou juist raar zijn als je dat bericht dan weer kunt verwijderen zonder dat de ontvanger daarvan op de hoogte wordt gesteld.

Stel dat je een bericht ontvangt, je telefoon geeft een geluidssignaal terwijl je even met iets bezig bent. Een minuut later wil je het bericht bekijken en blijkt er geen bericht te zijn. Door de melding kun je in elk geval zien wie een bericht had gestuurd en dat weer had verwijderd.

Van de andere kant, als je een bericht stuurt en de ontvanger leest dat bericht wel voordat je het weer verwijdert, zou het ook raar zijn als er geen melding komt dat het bericht is verwijderd. Wil de ontvanger het bericht later nog eens nalezen, dan zou hij zich een ongeluk zoeken om iets terug te vinden dat er niet meer is.

Wil je voorkomen dat die melding er komt, denk dat 3 keer na voordat je uberhaubt een bericht stuurt. Dan hoef je ook niet iets te verwijderen. Ook voor de ontvanger is het best vervelend om steeds berichten te krijgen die daarna weer verwijderd worden.
4 jaar geleden
Omdat zodra jij een ander een melding stuurt diegene die melding binnenkrijgt. Bijvoorbeeld jij stuurt "hoi" dan krijgt een ander een melding dat jij "hoi" stuurde. Als jij dit vervolgens verwijdert dan verandert die melding van een ander in "dit bericht is verwijdert". Waarom dit zo is? Daar heeft whatsapp zo voor gekozen. Bij instagram verandert een verwijderd bericht in een lege melding.