Wie kan stap voor stap uitleggen hoe ik in Photoshop/afb.grootte (ADOBE CS4) mijn foto's voor WEB,optimaal kan verkleinen; scherp en licht?

Met 'stap voor stap' bedoel ik:
welke instellingen moet ik in AFBEELDINGSGROOTTE toepassen? Bijvoorbeeld bij grote HERO (beeldschermvullende) afbeeldingen; hoe hou (verklein) ik het toch scherp met zo een laag mogelijke aantal KB's. Ik heb zelf een 27 inch scherm

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Aangezien tegenwoordig minder dan 1% van de computergebruikers een beeldscherm met een resolutie van 800 bij 600 pixels gebruikt, worden websites vanaf 2012 vaak groter gebouwd. De meeste webbouwers houden rekening met een resolutie van 1024 bij 768 pixels óf met een resolutie van 1366 bij 768 pixels (nieuwere trend).

https://www.webnl.nl/blog/2012/04/1366-bij-768-pixels-de-populairste-schermresolutie

IN PHOTOSHOP:
Op de schermen heb je een dichtheid van 72 dpi, zodat je je afbeelding als volgt kunt instellen:
Ga naar : Afbeelding - Afbeeldingsgrootte
Stel de resolutie in op 72 pixels per inch
Stel boven in het menu de pixels in op 1024 of zo je wilt op 1366 (zie link hierboven)
Als je "verhoudingen behouden" en "nieuwe pixels berekenen" hebt aangevinkt, zal bovenin het menu direct de hoogte worden aangepast aan de ingestelde breedte.