hoe kan ik ervoor zorgen dat iemand zo weinig mogelijk van me ziet op Facebook?

Ik heb een rare soort stalcker op Facebook.Als ik nog maar zeg dat ik in iets geinteresseerd ben, gaat ze ook. Ik heb een andere moedertaal waarin ik soms ook iets post, en nu doet ze dat ook.
ze liked alles wat ik antwoord op posts van gemeenschappelijke vrienden...
Ik krijg echt de creep van haar....
Tot hiertoe had ik medelijden maar nu begin ik toch te denken dat er iets schort met het mens... ook in combinatie met andere verhalen die ik hoor.
Nu wil ik haar niet ontvrienden, ik denk dat dat niet zo een goed idee is bij zo iemand...
Maar ik wil wel dat ze zo weinig mogelijk ziet op Facebook en ik wil ook geen meldingen meer van haar.
Wat ik al gedaan heb is:
Geblokkeerd, dus niet helemaal geblokkeerd maar zo een stukje zodat ze niet meer alle posts ziet
Ingesteld dat ik mijn bijdragen niet met haar wil delen
Gestopt met haar te volgen.
Maar ik krijg nu dus nog altijd meldingen als ze iets post op een openbare pagina.... altijd vlak nadat ik er ook iets op gepost heb. Of als ze uit 100 reacties op een post van gemeenschappelijke vrienden uitgerekend te mijne leuk vindt.
Wat doe ik best???? Technisch bedoel ik, via instellingen op Facebook.

Hoe goed bedoeld ook, andere goede raad hoef ik niet....

6 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom niet volledig blokkeren? Dan ben je van alles af.
liveisgreat
6 jaar geleden
Daar opteer ik niet voor. Dit zou een averechts effect hebben. Zoals gezegd, er zijn nog verhalen. Dus: wat kan ik doen voor meer privacy zonder volledig blokkeren.
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoezo averechts? Dan ziet deze persoon niks meer van je. Stel dat hij/zij met een nieuw account je wil volgen, gewoon weer blocken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb iemand die ik wel FB vriend noem, maar deze krijgt geen meldingen van mij en ziet dus alleen openbare posten van mij.
De enige volgende stap is , heb ik mij laten vertellen en is mij al gebleken met iemand anders , ONTVRIENDEN , werkt perfect!
Jij ziet haar wel en zij ziet NIETS helemaal NIETS meer van jou. Is dat niet wat je wilt?
Voor hetzelfde geld zit jij niet meer online, want zij ziet jou niet meer.
liveisgreat
6 jaar geleden
ja maar we hebben veel gemeenschappelijke vrienden... en die zien natuurlijk wél als ik haar ontvriend.....
ik wil trouwens ook niet dat ze openbare posts zie, dus ik zal die maar best gewoon niet meer posten, ik zie geen andere uitweg.
vroeger kon je zo instellen wa tmensen van je zagen (en wat niet) en ook bij hen kon je dat instellen (dus bv. "zie minder van Greetje" en dan kon je instellen wat je van Greetje wilde zien, bv. alleen openbare berichten.
En die andere persoon kon het niet zien dat je da zo ingesteld had.
ik vind het ook vervelend dat ik dus nog altijd meldingen krijg "Greetje vindt jouw reacties op de post van Jantje leuk" of "Greetje heeft ook gereageerd op de post van Jantje (een seconde nadat ik reageerde).....grrrrrr als ik die meldingen al niet meer krijg zal me het een zorg wezen dat ze constant reageert op alles wat ik doe, maar die krijg ik dus wel, 20 na elkaar ...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het jou helpen om haar gewoon volledig te negeren? Dus met meerdere gemeenschappelijke vrienden heen en weer opmerkingen en dan helemaal NIET reageren op haar. Misschien doe je dat al, merkt zij het niet of merkt de rest het niet, of iedereen merkt het en jij denkt dat niemand het merkt. Er zijn erger dingen, weet je wel, maar iets kan zo mateloos irriteren dat je je af moet vragen wat erger is. JIJ met jouw 'gloeiende gloeiende...daar heb je Miep weer!!... wat heeft zij er mee te maken...' en dat gebeurt jou kennelijk vaker dan af en toe. OF en wat is de consequentie daarvan(?) dat je andere de gemeenschappelijke FB vrienden zien/merken dat jij haar ontvriend hebt? Wat is daarvan het gevolg? Weet je denk ik niet, wil je gewoon uit de weg gaan.
Begrijp ik wel, maar soms moet je door het bos heen ipv het pad te blijven volgen. Wat is het je waard? daar gaat het om.
Rust is alleen maar rust als het echte rust is... afgedwongen rust is geen rust. De consequentie(s), daar gaat het om, het is belangrijk dat je dat goed bekijkt.

Antwoorden (2)

blok hem of ontvriend hij/zij Stel dat hij/zij met een nieuw account je wil volgen, gewoon weer blocken.
en als het echt niet helpt maak een nieuw acc met ander wachtw enzo

hopelijk heb je hier iets aan
mvg,sien
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat de enige manier is, om haar te wissen en te blokkeren. Als je haar blokkeert, kan ze niets meer van jouw zien en heb je er geen last meer van. Als het dan nog blijft, doordat er bijvoorbeeld nieuwe accounts worden aangemaakt, kun je haar misschien rapporteren.