kan ik online gaan zonder dat ik ook online gezien wordt op de sociale media?

Ik heb altijd mijn wifi aan staan, omdat ik messenger en whatsapp gebruik voor berichten. Maar ik heb er geen zin in dat mensen voortdurend chatten... dus ik zou liefst van al hebben dat ze niet zien dat mijn wifi of mobiele hotspot of gelijk wat aan staat....
Kan dat?

6 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Een mobiele hotspot is zichtbaar, maar alleen in de buurt van je toestel. Maar de stant 'mobiele hotspot' is er om een ander apparaat met alleen WiFi mee op het internet (of een huis-netwerk) te laten. Dus die zul je meestal uit hebben staan.

Gewoon Wifi gebruik is niet te zien van buitenaf, wel door iemand op hetzelfde netwerk. Maar als je apps hebt voor die zogenaamd sociale media, wordt het een ander verhaal. Die starten vaak vanzelf op, en maken dat je altijd ingelogd bent. Ingelogd op Facebook bijvoorbeeld, op WhatsApp enz. Die apps kun je uitschakelen, zonder je internetverbinding te verbreken. En je kunt natuurlijk ook gewoon uitloggen. Als je de app niet vertrouwt met dat uitloggen, maak dan een dummy account, en log daarop in. Twee inlogs tegelijk kunnen die apps niet.

O, voor Android is er de Unseen app. Werkt goed, maar alleen als je goed oplet bij meldingen van die app, en niet gaat lezen in bijv. Whatsapp.

Toegevoegd na 5 minuten:
Samengevat: uitgelogd zijn werkt altijd, online zijn op zich is niet zichtbaar van buitenaf. Uitgelogd kun je van alles, alleen niet op bijv. FB pagina's voor vrienden . kijken.

Verder zijn er per app of sociaal medium mogeijkheden om je on/offline status wel of niet zichtbaar te hebben. Maar die veranderen wel eens van strategie, en per medium is het verschillend.