Hoe kom je er achter of je YouTube video's worden gestolen?

Ik heb dus een YouTube kanaal, maar ik vraag me af hoe ik kan checken of iemand niet MIJN video's uploadt? Moet ik dan eindeloos zoeken op tags of kan het met een programma of een website etc. ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Voor grote bedrijven is het mogelijk om met bepaalde programma's na te gaan of er identieke content op het internet verspreid is.

Door zelf YouTube of het internet af te struinen via Google kun je erachter komen of door jouw geuploade YouTube video's zijn gestolen. Je kunt bij instellingen al kiezen of de video bijvoorbeeld gedeeld mag worden op andere platformen zoals Facebook, Twitter of andere websites.

Bij YouTube kun jij een verzoek indienen dat iemand inbreuk maakt op het distribueren van jouw (video)content.

Raadpleeg de bijgevoegde bron van YouTube en lees wat er mogelijk is. Je kunt bijvoorbeeld een auteursrechtschending indienen.

Ook het tegengestelde kan gebeuren dat jij iets gedeeld hebt wat niet van jou is. Niet meteen een groot probleem. Je zou dan een Content-ID claim kunnen ontvangen. Lees er alles over op de website van YouTube via de toegevoegde bron.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel erg bedankt!