hoe kan het dat mijn naam zichtbaar blijft als ik google terwijl ik mijn Pinterest account verwijderd heb?

een aantal maanden geleden heb ik mijn Pinterest-account volledig verwijderd maar toch als ik mijn voor- en achternaam google, zie ik dat het toch nog steeds zichtbaar is op Pinterest.

hoe kan ik deze alsnog definitief verwijderen?

bedankt!!

groet,
Claire

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door cookies?

Antwoorden (1)

Google indexeert pagina's waardoor er als het ware een momentopname van de site gemaakt wordt. Die momentopname is wat jij terugziet in de resultaten van Google. Het verwijderen van je account gaat dus niet helpen om je naam weg te krijgen uit de zoekresultaten. Sinds kort heb je het "recht om vergeten "te worden. Dit houdt in dat als je een zwaarwegende reden hebt om je naam uit Googleresultaten verwijderd te zien, je hiertoe een verzoek kan indienen bij Google. Zij beoordelen dan of je verzoek terecht is.
In de bron ( een van de vele) lees je er meer over