Mag je een like en win actie op facebook houden?

Ik heb een (kleine) webshop met facebookpagina. En wilde een like en winactie houden. Maar als ik op Google zoek, is het nogal onduidelijk welke regels eraan verbonden zijn.
Soms staat er dat het helemaal verboden is, maar het wordt toch nog steeds heel vaak gedaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Volgens de richtlijnen van facebook zelf mag het wel, mits je je aan bepaalde voorwaarden houdt. Je mag mensen wel vragen om je bericht te liken of erop te reageren, maar je mag niet vragen om het bericht te delen. Zie bron voor een uitgebreide beschrijving.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Facebookacties die zijn toegestaan zijn:

Reactie op een bericht op je pagina;
Like van een bericht op je pagina;
Plaatsen van inhoud op je pagina;
Een privé bericht sturen naar je pagina;
Doorverwijzen naar een actie op je website.

Niet toegestaan zijn alle acties waarbij de bezoeker iets op een tijdlijn van zichzelf of een vriend moet zetten:

Bijvoorbeeld:

“Deel dit bericht…”;
“Tag jezelf in dit bericht…”;
“Tag je vrienden in dit bericht…”

Daarnaast moet je ook rekening houden met de Gedragscode promotionele kansspelen van de kansspel autoriteit. Kortom er zitten meer haken en ogen aan zo'n actie dan je verwacht.