Hoe -indien mogelijk - kun je de pop-ups van nieuwe berichten in Facebook uitschakelen ?

Ik doe niet heel veel met Facebook, maar wel veel spelletjes en af en toe plaats ik een reactie in een actuele discussie. Dat betekent vaak dat je een hoop likes, reacties en andere antwoorden ziet verschijnen, die altijd als pop-up komen bovendrijven boven de spelletjes die ik PROBEER te doen en daar dan half achter verdwijnen. Niet rampzalig, wel irritant. Zo kom ik nooit aan een beetje goeie score ;-)

Is er een manier om die meldingen helemaal uit te kunnen schakelen ? Ik zie aan het wereldbolletje rechtsboven later wel of er nieuws is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Alleen moet dit wel individueel gebeuren, dat is iets minder.

PC: Zodra je een reactie plaatst op een bericht, abonneer je je automatisch op dit bericht. Zodra je gereageerd hebt, ga naar de rechterhoek van het desbetreffende bericht. Klik op het pijltje dat naar beneden wijst en kies 'Meldingen uitschakelen'.
Vergeten? Dan krijg je vanzelf een melding. Druk op de melding en zoek alsnog het pijltje op en doe hetzelfde.

Mobiel:
Zelfde riedeltje, alleen eerst op 'meer opties' drukken en dan meldingen uitschakelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is ook nog mogelijk om andere meldingen zoals b.v. verjaardagen uit te zetten. Ga naar je Facebook instellingen en kies 'Meldingen'. Hier zijn ook nog andere zaken uit te zetten. Helaas is de auto abonneer op 'Aan' en niet aan te passen.

Spelletjes zijn ook heel simpel voorgoed uit te schakelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh! Spelletjes uitschakelen... De belangrijkste van allemaal! Ga weer naar instellingen en kies 'apps'.
Kies hier Apps, websites en plugins en klik op bewerken. Dan kun je het platform uitschakelen en heb je geen last meer van verzoeken. De mooiste Facebook ontdekking die ik ooit maakte!
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hmmmm....dat ga ik honderdduizend keer vergeten ; en soms is het wel tien reacties in een draad....is blijf dus nog even hopen dat er een algemene methode is. Gaat alleen om PC trouwens ; op mijn tablet houdt Facebook zich verder overal wel buiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het werkt ook niet ; ik kan alleen maar kiezen voor meldingen INschakelen. Het gaat dus toch om een ander soort meldingen vrees ik. Als ik ze inschakel, krijg ik ook meldingen van alle andere antwoorden en reacties in de draad !! Dat maakt het dus erger....
wilkers
8 jaar geleden
Ik heb even Gegoogled. Er schijnt nog geen algemene knop te zijn om meldingen of pop-ups tijdelijk uit te schakelen helaas. Ik speel zelf geen games op Facebook, misschien dat full screen het oplost? Voor nu raad ik aan om na een reactie proberen de meldingen uit te schakelen. Dat helpt enorm, het was voor mij ook even wennen. Als ze je echt nodig hebben taggen ze je wel.
wilkers
8 jaar geleden
Als er bij staat 'meldingen inschakelen' is dit waarschijnlijk geen bericht waarop je bent geabonneerd. Ik denk dat het is een bericht van een 'goede vriend' (gemarkeerd met een ster) is.
Deze meldingen zijn via instellingen - meldingen uit te schakelen. (Ga vanuit meldingen door naar Meldingen op Facebook)
Vanuit daar kun je meldingen van goede vrienden uitschakelen. (Standaard optie is 'Op Facebook')
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helpt allemaal niks, ik kom er nog niet vanaf. Het gaat bij mij in de regel om berichten van Metro (die ik niet eens zelf volg, maar vrienden van vrienden wel), en ik zie nergens een optie om niet de meldingen - want die wil ik wel - maar vooral die irritante pop-ups uit te schakelen. Ik wil de berichten wel zien, ik wil er wel op reageren, ik wil bij het wereldbolletje wel zien hoeveel likes en antwoorden ik heb maar ik wil DIE POP-UPS NIET OVER MIJN SPELLETJES HEEN ! Vrees dat Facebook daar totaal niet over nagedacht heeft - het lijkt niet mogelijk. Misschien met een algemene pop-up killer ??
wilkers
8 jaar geleden
En je reageert niet toevallig wel eens op die artikelen van de Metro? Want ik heb het zelf nog nooit gehad dat ik popups kreeg van pagina's die ik niet volg, behalve wanneer ik reageer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, daar reageer ik juist op. Dus misschien helpt het om hem zelf te volgen ?? In elk geval krijg ik nu nog steeds WEL pop-ups, maar komen de laatste pakweg honderd likes er niet meer bij op mijn wereldbolletje.....dat was nou net precies het omgekeerde van de bedoeling :lol:
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik erger me hier ook al jaren aan Marleen.
Heb dit gelijk uitgeprobeerd en een paar keer gereageerd op diverse berichten.
Nog niet een ergerlijke pop-up gekregen, lijkt dus te werken. Bedankt @wilkers +
wilkers
8 jaar geleden
Ik denk dat ik het nu een beetje volg. Het is wel mogelijk om alles handmatig uit te schakelen, maar daar bestaat alleen de behoefte voor tijdens het gamen.
Er is helaas geen standaard knop die alles in 1x uitschakelt, althans nog niet. Voor game verzoeken is deze onlangs ook geïntroduceerd. Er is wel veel behoefte naar, want via Google kwam ik vrij veel vragen tegen, zowel Nederlands als Engels. Wellicht dat Facebook zo'n functie ontwikkeld in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar dan krijg ik helemaal geen berichten meer, en dat is dus ook niet de bedoeling. Als de pop-up nu over de reclamebalk rechts zou komen was het geen punt....maar het is echt altijd midden op je scherm / speelveld links. Soms een hele rij. Nu loopt het vandaag wel heel erg de spuigaten uit met tegen de 350 likes (voor mijn doen vrij veel) maar het is wel een dagelijkse ergernis, zij het niet altijd in deze vorm. Het is dus ALLES ui of alles aan, maar niet alleen de pop-ups weg. Fijne functie, Facebook !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het enige antwoord, maar ondanks dat het helaas niet het antwoord is dat ik graag gehad had (en dat blijkbaar niet kan) toch en prima antwoord. ;-)