Hoe kom ik erachter of diegene waarmee ik praat echt is?

Ik heb ongeveer een jaar geleden een jongen op instagram ontmoet.
Ik praat sinds een paar maanden met hem op whatsapp.
Maar als ik hem vraag om een spraak memo doet hij moeijk, hij wilt ook nooit Skypen ofsoow.
Hij zei dat hij gitaar speelt ik vroeg filmpjes ik kreeg ze ook maar als ik vraag of hij het op Skype voor de cam wilt doen dan gaat ie moeilijk doen.
Hoe kan ik er achter komen of hij echt is?? Is er een app of een site waarmee je z'n foto kan scannen ofsoow?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer iemand met wie je al een jaar lang contact hebt, niet met je wilt Skypen, dan weet je voldoende.
Hij heeft iets te verbergen. Ga er maar van uit dat hij niet degene is die je denkt dat hij is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het hoeft niet perse een neppersoon of wat dan ook te zijn. Veel van mijn vrienden geven veel om privacy. Vandaar ook dat ik bijna nooit mijn echte naam prijs geef. Toch zal ik als ik jou was het volgende doen. Laat hem een foto maken van hem met een papier vasthoudend waarop jouw naam (of iets wat alleen jij kent, dus geen algemeen woord) staat. Enkel dan weet je dat het niet om een nep persoon gaat. ;) In ieder geval succes verder! Voor de rest kan je nog gaan zoeken op het web, dus bijvoorbeeld op zijn naam, hobbies, etc. Meer weet ik ook niet.
Castle
8 jaar geleden
Klinkt als iemand die zich beter bij je voor wil doen dan hij/zij werkelijk is Vandaar de ("hij/zij"). Ik denk dat je ook geen persoonlijk contact met zo iemand moet zoeken. Dus niet in het echt tegenkomen. Het kan iemand erg gemeen zijn om het netjes te zeggen. Als ik met een leuk iemand Whats app en kan gitaar spelen dan zou ik dat ook op skype doen. Daarnaast zijn er veel mensen die foto's hebben van andere personen die ze misschien niet eens kennen. Met name kwaadwillende personen hebben andere foto's. Wees a.u.b. voorzichtig. Ik zou het contact afkappen.

Antwoorden (1)

Eigenlijk heb je je antwoord al : hij wil duidelijk niet meer contact, alleen een beetje klootviolen op Whatsapp, dus kun je jezelf eigenlijk de moeite besparen om verder te zoeken. In elk geval is de kans erg groot dat hij beslist niet is voor wie hij zich uitgeeft.
Soms kun je goochelen op zijn foto en kijken of er aan die foto meer / andere profielen vast zitten (heel verrassend vaak is dat het geval), en dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt : iemand die zich verstopt achter een uiterlijk dat hij niet heeft. en vermoedelijk ook een compleet leven dat hij niet heeft. Kijk je wel eens naar Catfish ?

Foto's kun je terugvinden door het linkadres te kopieren of ze te uploaden, en dan gewoon in Google zoeken op het cameraatje klikken en daar de URL of afbeelding op te geven. Heb je geen speciale software voor nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal goed Marleen!