Bestaan er forums voor slechtzienden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Amadea
8 jaar geleden
Vast wel. Aangezien je tegenwoordig een computerstem alle digitale teksten kunt laten voorlezen.

Antwoorden (1)

Ja, die bestaan. Onder andere blindmarket is een veel gebruikte, je krijgt er tips en kunt er alles vragen wat te maken heeft met je beperking, ook krijg je de supermarktfolders in aangepaste vorm en kun je er hulpmiddelen kopen of verkopen.
Je moet je wel even aanmelden, dan krijg je een Engelstalig bericht terug en die mail stuur je gewoon terug zonder aanvullingen.
Maar er zijn er nog veel meer. Hier vind je ze met korte uitleg:
https://deblindeeendindebijt.wordpress.com/2013/02/27/lijst-met-mailgroepen-voor-visueel-gehandicapten/

Toegevoegd na 10 minuten:
Zoek je een speciaal forum, wat je op de lijst niet kunt vinden, bel dan de ooglijn, zij helpen je zeker verder:
http://www.oogvereniging.nl/ooglijn/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt maar ik kan niets van mijn gading vinden. Ik heb die mevrouw gemaild die die lijst heeft samengesteld maar zij kan me ook niet helpen. De informatie in die lijst is voornamelijk gericht op blinden en ten eerste zoek ik een forum voor slechtzienden en ten tweede moet dat niet een forum zijn waar ze de een of andere vaardigheid kunnen opdoen maar een forum waar mensen met dezelfde handicap, slechtziendheid in dit geval, met elkaar in contact kunnen komen en van gedachten kunnen wisselen. Die mevrouw mailde mij terug dat zij zo'n site of forum ook niet kent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, graag gedaan natuurlijk.
Mag ik weten om welke aandoening het gaat? Dan wil ik wel wat gerichter gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om albinisme. Ik weet dat die mensen een vereniging hebben maar of ze ook een praatclub hebben is me niet bekend. Ik zou zelf goed kunnen zoeken ware het niet dat ik in Turkije zit en de tablet een hoop sites niet wil openen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan:
Albinisme-subscribe@yahoogroups.com
Gaat over albinisme in het algemeen, maar daar kun je wel gericht lotgenoten vinden. Hier de link van stichting albino:
http://www.stichtingalbino.nl/ Als het er niet is, 1 speciaal voor slechtziende albino's, wat ik ook denk, omdat het niet te vinden is, is het dan een optie het zelf op te zetten? Als je op vakantie bent, veel plezier toegewenst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, maar dat moeten die albino's maar zelf doen als ze er behoefte aan hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien toch de moeite er daar eens naar te vragen, je weet nooit. Ik hoor dat de link niet goed is doorgekomen, hier vind je hem:
http://www.blindofslechtziend.nl/cms/forums-dit-adres/yahoo-forums/albinisme/