Is het legaal om geld te verdienen met youtube film scènes nadat je hebt erkend dat de scène niet van jou is?

De vraagt zegt het wel zo'n beetje. Ik doe het zelf niet, maar ik zie dat veel andere YouTube accounts dat wel doen, dus was benieuwd.

Toegevoegd na 7 minuten:
Heb het vooral over films en muziek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kijk. Als je een youtube video upload. Dan kan je een licentie kiezen. Gewoon de normale Youtube-Licentie. Maar je kan ook de common-licentie kiezen. Bij deze licentie geef je aan, dat mensen jou video/scene/filmpje mogen gebruiken. MAAR inclusief vermelding van de eigenaar van het filmpje.

Hopelijk heb ik je hiermee genoeg geinformeerd. Groetjes

Toegevoegd na 54 seconden:
Maar nu je antwoord op de vraag. Het is officieel illegaal om geld te verdienen met andermans filmpjes of iets dergelijks.