Hoe kan je met een apple macbook foto's versturen met de iphoto zonder dat dit blokkeert?

Het is tot nu toe steeds gelukt om foto's via mail te versturen met iphoto. We deden dit als volgt: foto's selecteren en dan klikken op deel en dan op mail. Dan mailadres ingeven, tekst intikken en klikken op verstuur. Vervolgens het wachtwoord ingeven van de gmail. Dus vandaag wil ik foto's versturen en bij het wachtwoord loopt het mis. Ik geef het juiste in en krijg keer op keer de foutboodschap dat hij het wachtwoord voor dit account niet herkent.
Heb wel een mail van google account gekregen dat het die eerste keer geblokkeerd werd. Echter van de uitleg snap ik niet zo veel wat ik er nu aan moet doen.
Of zou het eraan liggen dat er nog maar recent een antivirusprogramma op staat van Norton?
Hoe kan ik dit probleem nu oplossen? Ik vind het maar raar want het is enkele maanden geleden zonder problemen gelukt om foto's door te mailen.
En nu is het wel toevallig de eerste keer dat ik dit probeer sinds de Norton erop staat.
Of zijn er intussen wijzigingen bij googleaccount om zoiets nog zonder problemen te kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
paulus811
9 jaar geleden
Je moet je mail account opgeven in iphoto met de juiste poortgegevens en wachtwoord. Dit doe je in iphoto in de optie voorkeuren>account. De mailgegevens kun je uit outlook kopieren

Antwoorden (1)

Als ik jou was zal ik even proberen om via GMail.com in te loggen. Als dit ook niet lukt weet je in ieder geval dat het niet aan je mac ligt. Dan moet je het probleem bij je GMail zoeken. Ik vermoed dat je wachtwoord is verlopen aangezien je al meldde dat je account geblokkeerd was. Je kan als het goed is redelijk makkelijk een nieuw wachtwoord krijgen.

Je kan tevens proberen de foto's naar je iphone via iMessage te sturen.

Groet,
Joep