Mag ik deze muziek onder mijn youtube filmpje zetten?

Ik weet dat je geen nummers mag gebruiken waar copyright op staat of zoiets... maar ik wil graag alleen de zin 'I came in like a wrecking ball'van miley cyrus, in het filmpje gebruiken. Alleen die zin hoor je dan, onder het filmpje (voor een grappig effect)
Of krijg ik dan alsnog gezeur met youtube (auteursrechten e.d.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Lieslot, ik heb al vaker youtube video's er op gezet en dat waren over het algemeen allemaal lyrisch video's (zie kanaal Stanley van Gaalen) daar waarom soms ook videoclips bij, dat was youtube en video daar heb ik echt noordoost gezijk mee gehad ofzo, maar ik zie soms wel is een filmpje dat het geluid dan gedempt is door youtube omdat er een bepaald liedje of iets onder zitwaardoor je geluid van je hele video gedempt wordt maar ik maak dat wel heel weinig mee, Conclusie ja het kan gewoon

Het beste antwoord

Mijn kanaal op youtube hangt aan een zijden draadje door de meervuldige schending van auteursrechten. Dit zijn wel "volledige " documentaires die ik ondertiteld heb en heb volledige auteursrechtelijk beschermde liedjes gebruikt. . En mijn kanaal bestaat nog steeds.
Dus één zinnetje doet er niet aan toe. Jouw filmpje zal beschikbaar blijven. Als plagiaat enkel bestaat vanaf 8 maten, is het gebruik van 1 zinnetje uit een liedje echt geen probleem. Al wat youtube hoogstens 'kan' doen is alleen aan jou meedelen dat je onrechtmatig gebruik maakt van dat liedje en bezoekers van jouw kanaal zullen hier niets van merken of weten !
Ik spreek enkel uit mijn eigen ervaring met youtube. Opdat een videootje niet zou worden getoond in een bepaalde land, moet je al veel meer dan een zinnetje ten hore brengen. Hopelijk helpt dit jou.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Normaalgezien als je de artiest en het nummer vermeld bij de neschrijving moet dit geen probleem zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beschrijving*