Kun je op Facebook een melding instellen als er een bepaald persoon online komt?

Ik bedoel dan niet dat je een groen bolletje ziet bij de naam in de lijst aan de rechterkant van het scherm, maar echt een melding van *Jantje is online*. Want elke keer als ik online kom, begint er meteen iemand tegen mij te praten, alsof hij dus een melding heeft gekregen. Ik vind het een beetje raar worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (1)

Een bepaalde melding wanneer iemand online komt is er niet, maar wel kun je zien wie er van je vrienden online is. Wellicht dat de betreffende persoon zijn online vriendenlijst vaak in de gaten houdt en daarom steeds tegen je begint te praten.

Standaard wordt je voor al je Facebook Vrienden als online weergegeven zodra je, je inlogt op Facebook. Onder Facebook Chat instellingen kan je aangeven dat je niet zichtbaar, offline, wilt zijn voor al je Facebook Vrienden. Klik hiervoor op ‘Beschikbaar om te chatten’ in het menu om het vinkje te verwijderen. Je status wordt nu voor iedereen op Facebook als offline weergegeven.

Ook kan je ervoor kiezen om je status voor een beperkte groep vrienden als online of offline weer te geven. De optie ‘Beschikbaarheid in Chat beperken’ maakt het mogelijk om Lijsten/SmartLists te selecteren die je Facebook Chat status zien als beschikbaar, of juist niet-beschikbaar.