hoe bekijk ik mijn website op een andere pc in het netwerk?

Ik heb op een linux pc een website draaiende, deze draait momenteel alleen nog op het thuis netwerk, en dat is ok.
Maar ik kan de website niet bekijken op een andere pc via het netwerk.
Hoe doe ik dat?

ineterne ip van de pc waarop de site draait: 192.168.1.9
de locatie als ik de website open op de computer via een webbrowser: file:///home/michiel/Bureaublad/paginas/Test.html

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt (nog) geen website draaiende, je moet wel eerst een webserver zoals Apache installeren en dan de bestanden van je website in /var/www (deze lokatie kan afwijken) plaatsen. Daarna kun je via http://192.168.1.9/Test.html je pagina opvragen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal! +1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nu apache geinstalleert.
Maar telkens als ik iets in de map /var/www wil zetten verschijnt er:
'toegang gewijgerd' ondanks dat ik Admin ben en de enige gebruiker...
hoe kan ik dit oplossen?
gvrox
9 jaar geleden
Als je verder geen andere gebruikers op je systeem hebt kun je : sudo chmod 777 /var/www doen, dan vraagt hij om het admin password en zet hij de rechten op de directory op lezen/schrijven voor iedereen.