Dat staat voor 2000. K is Kilo is 1000.
bamibal
9 jaar geleden
Dat betekent dat er 2000+ likes zijn.
"k" is gelijk aan 1000
dus
1k is 1000
7k is 7000 en zo voort
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als voorbeeld, het prefix kilo vermenigvuldigt de eenheid met 1000. Een kilometer is dus gelijk aan 1000 meter en een kilowatt is gelijk aan 1000 watt. Het prefix milli deelt de eenheid door duizend. Een millimeter is een duizendste meter (er zitten 1000 millimeters in een meter), en een milliliter is een duizendste liter. De mogelijkheid om hetzelfde prefix aan verschillende SI-eenheden te kunnen toevoegen is een van de grote sterktes van het SI-systeem, doordat het aanleren van het systeem hierdoor sterk vereenvoudigd wordt.

De grootste en kleinste voorvoegsels worden weinig gebruikt. Al is daarmee bijvoorbeeld gemakkelijk de massa van een proton te typen (1,67 yg), wordt toch vaak een macht van 10 gebruikt.

Men ziet:

Vanaf mega en nano hebben vergrotende prefixen een hoofdletter als symbool, verkleinende prefixen een kleine letter; vanaf zetta en zepto is het voor corresponderende bovendien dezelfde letter
Vanaf mega en micro eindigen vergrotende prefixen op a en verkleinende op o.
Prefixen worden ook gebruikt met niet-SI-eenheden, zoals milliliter en centiare. Sommige combinaties zijn echter ongebruikelijk. Zo zal men niet gauw megameter zeggen, maar liever duizend kilometer. Ook kiloliter wordt niet gauw gebruikt, er zal eerder gesproken worden van een kubieke meter of kuub. De hoogte van een berg of vliegtuig wordt eerder opgegeven in meters dan in kilometers. Verder resulteren veel prefixen in zeer grote of zeer kleine eenheden die men zelden of nooit nodig heeft: een microfarad is heel gewoon en een megafarad is onpraktisch veel, een megahertz is heel gewoon en een microhertz zeer ongebruikelijk. Zo zal men niet gauw megameter zeggen, maar liever duizend kilometer. Ook kiloliter wordt niet gauw gebruikt, er zal eerder gesproken worden van een kubieke meter of kuub. De hoogte van een berg of vliegtuig