Waarom blijft de aangepaste instelling in Facebook staan, ook nadat ik ze terug heb veranderd?

Af en toe wanneer ik iets post op Facebook pas ik het zo aan dat het voor een bepaald iemand niet te zien is. Wanneer ik daarna andere posts plaats, blijkt die instelling nog steeds zo te zijn. Ook deze volgende post blijkt niet te zien voor de persoon die ik in een eerdere post had uitgesloten. Wanneer ik dat dan opnieuw instel op 'openbaar' blijkt tóch dat in volgende posts deze persoon uitgesloten blijft, hoewel ik ook merk dat na een tijdje het zaakje toch weer normaal gaat doen, en op openbaar blijft ingesteld. Maar waarom blijft het bij een nieuwe post na een aanpassing nog steeds op aangepast en waarom blijft het zelfs na het terug openbaar instellen vaak nog aangepast? Wat kan ik daaraan veranderen? Is dit een probleem met de website zelf? Hoe kan ik dat rapporteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Facebook gaat ervan uit dat als je een instelling aanpast, dat je deze zo wilt houden. Meestal staan het op alleen vrienden, en dan blijft het daar ook op staan (is ook aan te raden om niet alles openbaar te zetten).
Als jij dus een vriend uitsluit van een post, blijft FB dat onthouden voor de volgende keren. Dit is normaal.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, tot zover kan ik volgen. Maar niet wanneer ik het terug op normaal heb gezet (delen met iedereen) en het daarna toch steeds weer niet die specifieke persoon. Ik had het trouwens wel duidelijk zo aangegeven in de uitleg van mijn vraag.
Ritsuka
10 jaar geleden
soms duurt het even voor de instelling doorgevoerd is, heb ik wel eens met bijvoorbeeld albums