Waar moet je op letten als je een nieuwe mailprovider zoekt?

Heb slechte ervaring met Hotmail = van een paar jaar geleden, en télé2 belazerde de boel... die dus niet!

Heb nu Yahoo.com met veel storingen en zoveel problemen [mails verdwijnen... waarom, waardoor? daar is niet de vinger op te leggen...]

Dus nu zoek ik een andere/betere, duidelijk. maar wat is een goede provider met weinig storing? en niet duur, bij voorkeur gratis.

Wat zijn de goede providers? en wat zijn de verschillen?

Welke is goed? gmail / hetnet / UPCmail / KPNplanet / chello / casema

Of zijn er nog meer/betere?

Graag ook eigen ervaringen erbij vermelden, waarOM is gmail of hetnet beter?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hartelijk dank allemaal voor antwoorden en reacties!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Gaat het om mail of internet?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik vind gmail fijn
capthavoc
10 jaar geleden
Tegenwoordig met gmail hotmail of outlook en ook yahoo krijg je er van alles bij waar je misschien niet op zit te wachten.
maar eerijk gezegd kom je daar tegenwoordig bijna niet onderuit Toch vind ik Gmail 1 van de betere email programmas
let wel dat je meteen een google+ pagina krijgt
en een youtube account etc je kan dan ook het beste overstappen op google chrome al browser
uiteindelijk is gmail wel een van de duidelijkste
al moet je wel rekening houden met privacy
maar dat geld ook voor hotmail en yahoo etc Wil je toch een meer prive email zonder allerlei facebook pagina achtige accounts dan is wellicht de wat simpele email van je provider erg goed. als je deze in ene gwoon email programma gebruikt.
let wel deze kan alleen een beperking op je opslag ruimte hebben
zeg 50 mb max
Dus is grotendeels alleen geschikt voor txt mailtjes.
ronron1212
10 jaar geleden
Er is een verschil dus providers en email aanbieders op internet. Providers zijn bijv kpn, ziggo, upc enz Mail aanbieder via internet gmail hotmail enz
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om "mail". Alleen maar mail. Zijn Mail aanbieders altijd gratis?
Heb nu al jarenlang yahoo gebruikt, nooit voor betaald.
Daarvoor Hotmail ook nooit voor betaald. Wat is het verschil tussen Gmail en hetnet bijvoorbeeld? Wie kan mij dit vertellen?
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/internetproviders/extra/beste-e-mailprogramma/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gmail, nooit problemen mee, gelijk een youtube account, handig met android device koppeling (telefoonnrs gaan dan direct met je telefoon mee).. Maar ik heb ook nog nooit problemen gehad met hotmail. Nooit providermail gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb als provider XS4all, e-mail met Thunderbird (o.a. vanwege Enigmail, waarmee je je berichten moeiteloos kunt versleutelen) en heb als extra gmail.
Ben over die combinatie zeer tevreden.

Antwoorden (2)

Het is in ieder geval aan te raden om een mailprovider te kiezen die niet gekoppeld is aan je internetabonnement. Zo voorkom je dat je van mailadres moet wisselen als je van internetprovider verandert.

Verder is het handig om veel opslagruimte te hebben, zodat je je mailarchief ook online kunt bewaren.

Als je ook mobiele apparaten gebruikt, is het handig als de mailprovider MAPI ondersteunt. Zo kun je gelezen, verwijderde en ontvangen mails makkelijk synchroniseren over al je apparaten.

Als je een eigen domein wilt gebruiken, moet je erop letten of je die kunt koppelen aan je nieuwe mailprovider. Dit kan bijvoorbeeld bij Outlook.com (de nieuwe versie van Hotmail).

Zelf ben ik erg tevreden over Gmail. Gmail is erg sterk met het spamfilter. Ook wordt bij Gmail je mail automatisch onderverdeeld in een aantal categorieën. Gmail ondersteunt geen mappen, maar labels. Een enkele mail kun je voorzien van meerdere labels, waardoor je later heel eenvoudig en snel mailtjes kunt terugvinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waar MAPI staat, moet IMAP staan. Typo...
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@bamibal :
bedankt voor je antwoord.
Ik zoek idd een provider buiten mijn abonnement om, via hun heb ik al een mailadres dat ik dus niet gebruik, omdat ... precies wat je al zei. Wat ik nu zoek, is simpel een andere dan mijn dagelijks gebruikte yahoo dat de laatste tijd/jaren veel te veel storing en de laatste vernieuwing was ook geen feest. Ik heb geen mobiele apparaten met internet/mail, dus dat hoeft niet [IMAP ondersteuning]. Kun je nog aangeven wat het verschil is met Gmail en yahoo? Ik ben een digibeet en vind het al lastig/moeilijk genoeg... Waar moet ik op letten, kun je dat vertellen? En ook hoe moet ik het aanvragen, dat is al weer zo lang geleden, weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat vindt je van http://outlook.com?
bamibal
10 jaar geleden
Met Yahoo heb ik geen ervaring. Outlook.com is een hele verbetering t.o.v. Hotmail. Het heeft een rustige, gebruiksvriendelijke interface. Als je op je PC outlook gebruikt, werkt dat mooi samen met Outlook.com. Gmail heeft wat meer mogelijkheden, maar is daardoor ook wat ingewikkelder. Naar mijn mening zijn het beide goede opties. Als je van eenvoud houdt, kies dan voor Outlook.com. Heb je liever meer mogelijkheden om bv. je mail te organiseren, kies dan voor Gmail.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je enige ervaring met "hetnet.nl? Zou ik graag nog horen/lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die bestaat niet meer, die is namelijk overgenomen door KPN. Alleen het domein is nog actief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Alleen het domein is nog actief" ...dit begrijp ik niet ... of bestaat niet meer of is nog actief... toch? Ik vroeg iemand: welke mail heb jij? antwoord : hetnet! hoe kan dat dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt bij hetnet namelijk geen nieuwe accounts aanmaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, dat is duidelijk, dank je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@WDHBGS Outlook is van voormalig Hotmail... en daar heb ik slechte ervaringen mee.
Zelf gebruik ik http://www.gmx.com/ . Snel, goed spamfilter, enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog niet eerder van gehoord, zegt weinig, maar betekent dit dat 't onbekend is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor. begint steeds populairder te worden. In Amerika/Canada al erg veel gebruikt. Zelf gebruik ik het al een paar jaar. Erg makkelijk ook diverse mailadressen aan maken. Werk prima met eventuele adreslijsten bij andere providers en op je computer.
Probeer het eens, wie weet bevalt t je. Groeten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je, is een mogelijkheid.
Toch hoor ik uit de U.S.A. eigenlijk alleen maar gebruik van Gmail...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gmail kan uiteraard ook, maar wilde je een goed alternatief geven voor de gebruikelijke mailproviders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, dank je.