Zou iemand mij willen uitleggen wat backstabben betekent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
backstabben komt niet voor in diverse woordenboeken
Antoni
10 jaar geleden
Makassar, ook hier vind je verklaringen: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=backstabbing en http://www.urbandictionary.com/define.php?term=backstab

Antwoorden (4)

Backstabbers zijn, als ik de vertaling van een Engelse site goed heb geïnterpreteerd, mensen die zeggen dat je hun beste vriend bent maar, achter je rug om, slechte dingen over je vertellen.

Iemand heeft kennelijk een Nederlands werkwoord gemaakt van een Engels zelfstandig naamwoord.

Toegevoegd na 3 minuten:
Typ in Google eens in: how to deal with backstabbers met adviezen voor het geval achter je rug om over je gelogen wordt door 'beste vrienden'.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, backstabben kan een aantal vormen hebben, maar het is in ieder geval vals achter iemands rug.
Backstabbers is een Engelstalige term voor iemand die doet alsof hij een goede vertrouwde relatie met iemand heeft en die vertrouwen opeens schaadt voor eigen gewin.

Een voorbeeld kan zijn: Twee mannen vinden een dame leuk, maar de ene zegt nare dingen over de vrouw tegen de andere man. Als de andere man daarom niet meer geïnteresseerd is in de vrouw gaat de andere man opeens met de vrouw er van door.
10 jaar geleden
Een backstabber is iemand die je "een mes in je rug steekt".

Dit komt uit vroegere tijden toen iedereen bewapend was. Alleen iemand die je goed vertrouwde liet je achter je rug lopen of staan. Je rug was je kwetsbaarste plek.

Een backstabber is dus iemand die je vertrouwt en dan je in de rug aanvalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Letterlijk betekent het dat je iemand van achteren in de rug steekt. Heel iets lafs dus om te doen. Het wordt ook gebruikt als uitdrukking wanneer iemand in je gezicht heel aardig is maar je achter je rug om verlinkt of de hekel over je haalt, ongeveer hetzelfde dus als achterbaks zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees verder. http://i58.tinypic.com/dh395d.jpg