Wat zijn de facebook pagina's met de opbouw 'onderwerp' be like?

De laatste tijd zie ik veel van deze pagina's (vb. Groningen be like), vaak met foto's gerelateerd aan het onderwerp. Wat zijn dit voor pagina's en waarom deze naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal is het plaatsnaam + be like, en posten ze plaatjes met grappige teksten gerelateerd aan die plaats. Zag bijvoorbeeld laatst 1 van Zwolle, plaatje van Ikea met erbij 'Zwollenaars be like eindelijk lekker shoppen over 28 jaar' (is daar al jaren sprake van dat er een Ikea komt, dan ineens weer niet, etc).
Dus voor mensen die daar uit de buurt komen is dat grappig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor degenen die nog niet wisten wat de hype inhoudt; het begon dus allemaal met de Facebookpagina Tattas be Like. Daarop worden afbeeldingen met teksten gepost die een feest van herkenning moeten vormen voor de Nederlander (= Tatta). De hype waaide vervolgens over naar verschillende steden, zoals Den Bosch en Utrecht en doet dus nu zijn intrede op kantoor.
https://www.facebook.com/TattasBeLike
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de info!