Waarom blijft mijn youtube filmpje al een dag op 301 weergaven?

Ik had binnen een uur 301 weergaven/kijkers voor mijn youtube filmpje. Ik weet dat het filmpje dan een halve dag op 301 blijft staan om te kijken of alle kijkers wel echt zijn, maar dat duurt nu al bijna 2 dagen bij mij. Weet iemand waarom dit zo lang duurt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Ik heb dat soort problemen ook wel eens met YouTube. Rustig wachten, dan lost het vanzelf op. Of er zijn echt niet meer dan 301 weergaven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke ik wacht het nog wel even af :).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij staat nog steeds op 301+ weergaven. Hoelang duurt dit bij jou?
Youtube wil alleen echte views meetellen. Dit om te voorkomen dat mensen kunstmatig hun view-count gaan ophogen door vanaf valse IP-adressen het filmpje te bekijken, of door andere trucs toe te passen.

Tot aan 300 views is dit niet zo heel belangrijk. Maar daarboven wel. Daarom heeft Youtube ervoor gekozen tot 300 views alles te accepteren als echte view, en daarboven eerst een wat grondigere controle uit te voeren.

Door een programmeerfout loopt de teller op tot 301, in plaats van tot de bedoelde 300, voordat de controle beginnen. Maar ze hebben nooit de moeite genomen die programmeerfout te corrigeren. Want of de strengere controles nou bij 300 beginnen of bij 301, dat maakt niet veel uit.

Zie onderstaande link voor een uitleg van Google (de huidige eigenaar van Youtube).

Zie het filmpje voor een nog veel betere uitleg.

Toegevoegd na 2 minuten:

In de tussentijd worden alle nieuwe views wel degelijk gewoon meegeteld. Je ziet ze alleen nog niet, vanwege die grondigere controle die eerst moet worden uitgevoerd.

Na een tijdje zal je view-count weer oplopen.

Maak je geen zorgen, uiteindelijk worden alle views meegeteld.