kan ik facebook -berichten op 2 verschillende mails laten toe komen ,nl op mijn laptop maar evenzeer op mijn tablet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Er zijn twee manieren voor.

De eerste manier is dat je al zulke berichten naar een e-mailadres laat sturen, en dat je zowel met je laptop als met je tablet inlogt op dat ene e-mailadres. Als je een vorm van webmail gebruikt zijn de berichten op beide apparaten te zien. Dat geldt ook als je een vorm van POP-mail gebruikt en daarbij de optie LMOS (leave mail on server) aanzet.

Een andere manier is van toepassing als je echt twee verschillende e-mailadressen hebt, en je wilt dat je Facebook-berichten naar beide adressen worden gestuurd. Deze methode werkt trouwens niet alleen voor Facebook-berichten, maar ook voor andere berichten die je op twee mailadressen wilt laten binnenkomen.

Dat gaat als volgt.

Eerst maak je een mailgroep aan. Dat kan bijvoorbeeld bij Yahoo! Groups, maar er zijn ook een boel andere aanbieders van gratis mailgroepen. Je zou bijvoorbeeld de mailgroep ikbenhet@yahoogroups.com kunnen aanmaken.

Vervolgens voeg je je beide e-mailadressen toe aan de verzendlijst van die mailgroep. In jouw geval bijvoorbeeld mijnlaptop@ikke.nl en mijntablet@ikke.nl .

Bij Facebook stel je nu als e-mailadres het adres van de mailgroep in, dus ikbenhet@yahoogroups.com . Elk bericht van Facebook zal nu naar dat adres worden gestuurd. Die mailgroep zal die berichten automatisch doorsturen naar mijnlaptop@ikke.nl en naar mijntablet@ikke.nl . Het gevolg is dus dat je op beide e-mailadressen dezelfde berichten van Facebook binnenkrijgt.