Wat gebeurt er als iemand een foto van mijn Facebook deelt op zijn eigen pagina?

Stel ik heb een foto en ik wil dat Piet hem wel ziet, maar Kees niet. Dan zet ik de instellingen zo dat Piet de foto mag zien en Kees dus niet. (Kees stel ik dus ook extra in bij "niet delen met")

Maar Kees en Piet zijn ook vrienden, en Piet vind de foto zo leuk, dat hij hem deelt.

Ziet Kees hem dan wel op de tijdlijn van Piet?

10 jaar geleden
1.1K
Ivana
10 jaar geleden
Eenmaal op internet geplaatste foto's gaan een eigen leven leiden. Daar wordt genoeg voor gewaarschuwd. Jij hebt dus geen invloed meer op de verspreiding ervan als je ze eenmaal geplaatst hebt, daar moet je altijd aan denken.

Antwoorden (1)

Je kunt aangeven dat je foto's alleen wilt delen met vrienden. Als je de "volgende laag" wil laten meegenieten dan kun je kiezen voor de optie "vrienden van vrienden".
Bij die optie krijgen zowel vrienden als vrienden van vrienden ze te zien.
Natuurlijk is het ook een basis van vertrouwen hebben in je "vrienden". Een vriend kan namelijk altijd je foto downloaden en uploaden op zijn eigen profiel en daar heb je dan weer totaal geen invloed op. Het is dus ook zaak om te kijken wie je echt tot je vrienden kunt rekenen. Als je daar een schifting in wilt maken kun je "lijstjes" maken bij de profielinstellingen. Zo kun je bijvoorbeeld je vrienden indelen in "goede vrienden" of "schoolvrienden" etc etc. Als je dan een foto upload kun je aangeven welke lijstjes ze wel en niet mogen zien.