Hoe kan je voorkomen dat je facebook account snel gehackt word?

Mijn facebook account is al 3 keer gehackt, weet iemand de oorzaak daarvan hoe dat kan dat mijn account telkens heel snel word gehackt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat gebeurt er nadat je bent gehackt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wordt je gehackt, of wordt je wachtwoord geraden?

Antwoorden (3)

Keylogger op je computer, inloggen op onbeveiligde computers, email adres en facebook hetzelfde wachtwoord. Wachtwoord herstel van facebook ingesteld op een email adres waarvan het wachtwoord gekraakt is.

Beste wat je kan doen, is zowel van je mail als van je facebook het wachtwoord veranderen. Niet inloggen op openbare computers, en je eigen computer opschonen, zorgen dat er geen spyware of keyloggers op staan.
10 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk staat er een virus op je computer, die je virusscanner niet kan vinden.
Ik raad je aan om je PC te scannen met Malwarebytes.org. Niets gevonden? Ik raad je aan om een onderwerp te openen op het forum van http://www.pcwebplus.nl/ .

Als je PC schoon is, moet je ál je wachtwoorden/codes (zeker van de bank en je e-mail!) veranderen. Gebruik een uniek wachtwoord voor iedere website. Dit wachtwoord moet uit ongeveer 10 tekens bestaan, afgewisseld worden met hoofdletters, kleine letters, getallen, bovenstreepjes en onderstreepjes.

Doe zit zo spoedig mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn enkele mogelijkheden die mij te binnenschieten om je informatie en facebook account goed te beveiligen:
1. Neem een goed en sterk wachtwoord;
2. Een goede virusscanner die up-to-date is (zodat hackers geen toegang hebben via virussen, wormen, etc.).
3. Zorg dat je een programma hebt die je computer schoon houdt van spy-ware en andere schadelijke software / data.

Een aantal tips mbt je wachtwoord:
- Zorg dat niemand anders je wachtwoord heeft dan alleen jijzelf.
- Schrijf het niet zomaar ergens op of type het niet ergens waar anderen bij kunnen komen. Mijn PayPal rekening is ooit leeggehaald, omdat mijn e-mailaccount gehackt werd en daarin had ik mijn wachtwoord van PayPal nog staan. Dus voor de hacker was het een makkie om bij mijn rekening te kunnen..
- Neem een wachtwoord die anderen niet zomaar kunnen raden. (dus NIET: je naam, geboortedatum, naam van je huisdier of favoriete bezigheid ofzo). Pak iets moeilijks wat voor jou makkelijk te onthouden is. Gebruik ook combinaties van cijfers, (hoofd)letters en leestekens.
- Beste is om je wachtwoord met regelmaat ook te veranderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook naar deze website gaan.
Dan heb je altijd en overal`n sterk w.woord.
www.wisseljewachtwoord.nl