Vallen smsberichten, bellen en het spelletje Habbo Hotel onder sociale media?

Ik wil weten of smsberichten, bellen en het spelletje Habbo Hotel onder sociale media vallen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met sociale media worden bijvoorbeeld Facebook, Hyves, Twitter en dergelijke bedoeld.

Sms'en alleen als dat naar een chatbox is (zoals bv op teletekst op televisie bestaat).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Habbo is een online game en de andere zijn ook geen 'social media'.

"Wat is social media?

Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via social media websites. Met andere woorden, social media staat voor 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'.

Voorbeelden social media websites

Bekende voorbeelden van internationale social media website zijn Facebook, YouTube, Linkedin en Twitter, maar ook bijvoorbeeld WikiPedia en MySpace. Voorbeelden uit Nederland zijn Hyves, NuJij en Schoolbank. Bij deze tevens een lijstje met jaartallen gekoppeld aan de diverse social media sites: 2001-Wikipedia, 2003-Wordpress, 2003-Linkedin, 2003-Myspace 2004-Facebook, 2005-Youtube, 2006-Twitter."

Toegevoegd na 1 minuut:
De schrijver van bovenstaand artikel mag op cursus... "Wat is social media?" moet natuurlijk zijn: 'Wat zijn social media?"