Kan je cookies weigeren op een website?

Veel websites en vooral Google werken met cookies. Die kun je wel aanvaarden maar weigeren of een kruisje staat er niet bij. Mijn anti-virus wiegert dit formeel en moet steeds na elke virusscan al die cookies verwijderen. Is er een manier om op voorand cookies te blokkeren of tegen te houden? Want cookies zijn toch maar alleen voor die website beter te maken maar daar ben ik als site visiter niet vet mee. Mijn laptop is sneller zonder dan met cookies. Iemand een iedee voor die rommel te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke webbrowser heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of beter, welke browser gebruik je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Internet explorer 10.
Ik gebruik geen Google Chrome, Mozilla of Safari.
Buiten gewoon internet explorer10 heb ik wel Bitdefender Safepay maar dat is een browser van mijn Bitdefender anti-vrius dat alleen bedoelt is voor online-banking of betalingen. (Op veilige modes)

Het beste antwoord

Hopenlijk heb je Explorer 10. Bij lagere versies gaat dit misschien op dezelfde manier.
1- Ga naar de balk bovenaan en klik op extra, dan helemaal onderaan op internetopties.
2- Klik op de tap privacy, vervolgens op geavanceerd.
3- Vink het vakje "Automatische cookieverwerking opheffen" aan
3- Hie kan je dan eigen en cookies van derden blokeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn uitvoering lukte perfect na dit antwoord op mijn vraag.

Andere antwoorden (1)

Je kunt ze weigeren, maar dan kun je nergens meer inliggen of iets kopen. En sommige sites doen moeilijk als cookies uit staan.
Maar je kunt in je browser instellen dat je cookies helemaal uit wil, of dat het gevraagd word (die 2de is aan te raden, sommige sites wil je wel).
Bij Firefox staat dit onder opties en privacy.
Ritsuka