Je kunt het op je buroblad zetten en dan in start slepen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je als browser Google Chrome gebruikt, ga je als volgt te werk:
1. Open Google Chrome;
2. Ga naar www.facebook.com;
3. Selecteer het adres bovenin de browser, houdt daarna met de linkermuisknop ingedrukt op dit adres, sleep naar de rechterbenedenhoek (je krijgt nu je bureaublad te zien) en laat dan ergens op het bureaublad los.
Er zal nu een snelkoppeling op je bureaublad worden geplaatst; wanneer je hier op klikt, zal Facebook.com worden geopend in Google Chrome.
--
Wanneer je Google Chrome niet gebuikt, ga je als volgt te werk:
1. Ga naar je bureaublad;
2. Klik op de rechtermuisknop en daarna op [Nieuw] > [Snelkoppeling];
3. Vul in het vak 'www.facebook.com' in;
4. Vul als naam 'Facebook' in.
Er zal nu een snelkoppeling op je bureaublad worden geplaatst; wanneer je hier op klikt, zal Facebook.com worden geopend in je standaardbrowser.
--
Als je i.p.v. je browsericoon een Facebook-icoon wilt gebruiken, volg je onderstaande stappen:
1. Sla de afbeelding hieronder op op je computer (http://goo.gl/LGaau);
2. Klik met de rechtermuisknop op de Facebook-snelkoppeling die je zojuist gemaakt hebt;
3. Klik onderaan op [Eigenschappen];
4. Klik op [Ander pictogram...];
5. Ga naar de map waar je de zojuist gedownloade afbeelding hebt opgeslagen, klik op die afbeelding en bevestig met [OK] > [Toepassen] > [OK.]

Nu krijg je op je bureaublad een snelkoppeling te zien met als icoon het Facebook-logo.

Om Facebook in je Start-menu te krijgen, houdt je de linkermuisknop ingedrukt op de snelkoppeling, sleep je naar de Start-knop toe en laat je los.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat GoeieVraag.nl geen .ico-bestanden ondersteund; om de afbeelding te downloaden kun je gewoon op de link in mijn antwoord klikken (http://goo.gl/LGaau). Je krijgt dan de afbeelding te zien. Even rechtermuisknop > [Afbeelding opslaan als...] > [OK] en de afbeelding wordt opgeslagen (wel even controleren waar de afbeelding wordt opgeslagen; handigst is de map ' (mijn) Afbeeldingen.'