alls je bent geblokeerd op facebook voor het versturen van vrienden verzoeken voor 30 dagen kun je die blokade ontzeilen?

Het is niet illegaal en contact opnemen hier over met de beheerders van facebook helpt niet je krijgt nooit wat teug

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom is dat niet illegaal volgens jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het is heel vaak onterecht dat je word je word geblokt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel mensen bevriend je dan????
Ben je zo'n facebook-horder???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ierdereen klacht der over die blokeering facebook moet die blokadde weg halen

Antwoorden (1)

Facebook blokkeert je niet omdat één persoon je uitnodiging niet accepteert maar omdat vele personen je uitnodigingen niet accepteren.

Ik snap waarom dit niet mag, er worden vele Facebook accounts opgericht onder de naam van niet bestaande personen. Vaak voor zakelijk gewin, louche praktijken of puur als sport om zoveel mogelijk vrienden te krijgen. Deze sturen Jan en Alleman maar irritante uitnodigingen wat mij net zoveel irriteert als spam. Zou Facebook hier niks tegen doen dan is het einde zoek en kun je dagelijks tientallen uitnodigingen van nep-personen en onbekende aandacht freaks ontvangen. Gelukkig is deze regel er!

Wettelijk zou het misschien wel niet illegaal zijn(of juist wel) maar Facebook staat in zijn recht om zijn eigen regels op de site te hanteren. Wellicht zou het wel netjes van Facebook zijn als ze even zouden reageren op je vragen.

Antwoord op je vraag, hoe dit te omzeilen is door je netjes te gedragen, je eigen naam te gebruiken en alleen mensen uit te nodigen die je kent en waarvan je denkt te weten dat ze je accepteren. Helaas is die 30 dagen lastig te omzeilen tenzij je met een echt goede reden komt dat je uitnodigingen niet geaccepteerd worden of dat je kunt aantonen dat je geen onbekenden lastig valt. En anders over 30 dagen het op een nette manier weer proberen. Desnoods je vrienden even vragen of ze de uitnodiging willen accepteren.

Wil je Facebook voor andere doeleinden gebruiken, maak dan kun je een daarvoor bestemde Facebookpagina aanmaken via: https://www.facebook.com/pages/create.php . Je kunt dan alleen je eigen vrienden daarvoor uitnodigen en als andere mensen op de hoogte willen blijven van je pagina, dan moeten ze je liken. Je zult dan andere manieren moeten vinden om likes te verdienen (via een leuke 'deel' actie, website, enz.) Maar je mag ze niet rechtstreeks storen. Zoals het hoort..