Hoe kan het dat de laptop van ons veel internet gebruikt??

Als ik zit te xboxen en de laptop gaat aan heb ik altijd maar 1 streepje inplaats van 3 of 4.
Dat is alleen wanneer de laptop aangaat.
Ik heb 2 xboxen en een is draadloos de andere via kabel dus dat maakt niet uit.
Wanneer mijn pc die net als onze laptop draadloos is verbonden via internet aangaat is die gewoon normaal.

Hoort dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kennelijk interferen de signalen met elkaar. Ze delen natuurlijk sowieso de bandbreedte. Misschien werken ze op verschillende draadloze protocollen. Er zijn accespoints die verschillende protocollen kunnen draaien ovet verschillende frequenties. Die zullen hier minder last van hebben.

Je kunt nog van alles proberen in te stellen in je router, maar zonder kennis is dat lastig. Als je je laptop niet nodig hebt als je de xbox gebruikt en je hebt op de xbox bandbreedte nodig dan kan je het beste de laptop uit zetten.

Toegevoegd na 41 minuten:
Via google blijken er meer klachten te zijn over interferentie op de 2,4 Ghz band.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een oudere laptop die met een oudere draadloze netwerkstandaard werkt. Als deze verbinding maakt met het draadloze netwerk is dus het hele draadloze netwerk verplicht 'een tandje terug te schakelen'.

Je zou dit kunnen oplossen door een moderne draadloze netwerkadapter aan je laptop aan te sluiten.

Of nog beter: werk gewoon via de utp-kabel, dat is toch lekker sneller ;-)