Het YouTube-partnerprogramma omvat tientallen programma's om videomakers zoals jij te helpen je YouTube-ervaring te verbeteren, ongeacht of je nu video's wilt delen met vrienden of wilt kunnen rondkomen van je YouTube-inkomsten. De programma's zijn toegespitst om je te helpen je vaardigheden te verbeteren, je kijkerspubliek uit te breiden en inkomsten te genereren met meer inhoud. Daarnaast biedt het YouTube-partnerschap nog een aantal andere voordelen. Meer daarover lees je hier.

Vóór april 2012 moesten videomakers lidmaatschap van het YouTube-partnerprogramma speciaal aanvragen. Om de voordelen voor partners beter beschikbaar te maken voor meer videomakers en hen te helpen succesvol te zijn, hoeft het partnerschap in de meeste landen nu niet meer te worden aangevraagd.

Nadat je je kanaal hebt aangemeld voor het genereren van inkomsten, kun je daarvoor geschikte video's inschakelen om te verdienen aan relevante advertenties. Om betaald te krijgen, moet je een AdSense-account koppelen, maar maak je geen zorgen als je dat nog niet direct wilt doen! We herinneren je er later opnieuw aan, zodat je je nu eerst kunt richten op het maken van mooie video's en het opbouwen van een YouTube-publiek.

Let op: je wordt pas beschouwd als YouTube-partner als er minstens één video voor advertenties is ingeschakeld.

Je kunt een YouTube-partner worden door te controleren of en ervoor te zorgen dat:

Het programma is gelanceerd in je land.*
Je originele kwaliteitsinhoud uploadt en voor minimaal één video inkomsten genereert.
Je video-inhoud voldoet aan onze Servicevoorwaarden en Communityrichtlijnen en je onze materialen voor auteursrechttips hebt bekeken.
Bekijk het gedeelte 'Een partner worden' van de Hub voor makers en partners voor meer informatie over ons partnerprogramma en over hoe je je account rechtstreeks kunt aanmelden voor het genereren van inkomsten.

Neem de tijd om zorgvuldig te kijken wat de criteria zijn om een partner te worden.

*In een klein aantal landen moeten gebruikers zich misschien aanmelden via een aanmeldingsformulier.