hoe komt het dat als ik op "annuleren" druk, internetspelen op facebook zoals bv. Bubble Safari gewoon open gaan?

iets of iemand stuurt met constant uitnodigingen voor Bubble Safari, ondertussen al bijna 150 keer. Nu dacht ik : ik blokkeer dat spel gewoon want ik speel echt niet graag computerspelletjes. Dus ik klik op Bubble Safari, en dan krijg ik de keuze : ofwel moet ik toelating geven dat het spel bepaalde gegevens van me heeft (bv. mailadres), ofwel kan ik gewoon annuleren.
Ik duw op annuleren, en krijg een openingsscherm met : verder spelen (terwijl ik nog nooit of nimmer Bubble Safari speelde).
Dus het annuleren gaat niet...
Hoe kan dat?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de uitnodiging per mail komt zou ik in opties een regel toevoegen dat deze mails direct verwijderd moeten worden. Verder natuurlijk NOOIT op een link klikken in een mail van een onbekende, dat is altijd fout.
Als je toch op de spelsite bent gekomen is de truc die ze uithalen om de knoppen waar je op moet klikken een ander commando te geven. Het beste is of via de knop pagina terg of door Alt-F4 de pagina af te sluiten. Er kan ook malware of spyware op je pc staan, draai dus eens een goede scan zoals malwarebytes of superantispyware en zorg voor een virusscanner en firewall.