wat is Project X Haren?

ik lees nu heel veel op het nieuws en op facebook over Project X Haren wat is dit nu eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Project X is een film over een uit de hand gelopen feest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze vraag begint nie met een hoofdletter en wordt toch niet verwijderd .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Lees" je het nieuws dan wel Dedaniel?

Antwoorden (4)

Er schijnt een uitnodiging op Facebook gestaan te hebben voor een groot verjaardagsfeest. Het meisje wordt 16. Per ongeluk heeft ze het in het openbaar geschreven in plaats van alleen aan vrienden. Nu schijnen er duizenden op af te komen. Dat kan niet en de burgemeester sluitHaren af.
Kan zijn dat niet al mijn details kloppen, maar zoiets is het.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij klopt het aardig.
Een meisje uit Haren had op facebook een bericht geplaatst dat er een weest bij haar 16e verjaardag was. Dit moest privé zijn maar is (waarschijnlijk) per ongeluk op openbaar gekomen. Hier hebben duizenden mensen op reageert dat ze naar het feestje kwamen. Natuurlijk was dat niet de bedoeling, maar door het uit de hand gelopen feest en extra druk van de pers is de straat afgezet, wegbordjes weggehaald en staat de politie er.

De burgemeester heeft ook een noodverordening geplaatst. Maar toch verwachten ze heel wat aantal (vergeleken met het ongeveer zelfde geval in Duitsland vorig jaar) mensen komen. Nu heeft zelfs een voetbalclub hun sportveld voor het feest vrij gegeven en er komen zelfs nu al artiesten naar Haren.

Een uitgelopen feest dus onder de naam Project X
11 jaar geleden
Lees een krant of teletekst!
Een meisje had voor haar zestiende verjaardag op Facebook een oproep gezet om het te komen vieren. Duizenden mensen willen daar nu voor naar Haren komen. Dat dreigde chaos te worden.
Maar er is gelukkig een oplossing gevonden: ze zijn niet thuis. Op aanraden van de politie en de gemeente brengt de familie de dag ergens anders door.
Het meisje nodigde alleen familie en vrienden uit voor haar 'Sweet Sixteen Party', maar vergat erbij te melden dat het een prive-feestje was. De straat van de jarige is afgesloten en de straatnaambordjes zijn weggehaald.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou. Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is. :x
Iedereen hierboven heeft de antwoord gegeven hoe Project X Haren is ontstaan.

Echter is dit een evenement dat vernoemd is naar de film Project X waarbij 3 middelbare scholieren een feest organiseren om hunzelf wat bekender te maken op school. Maar dit loopt echter uit de hand wanneer steeds meer mensen hierover te horen krijgen, wat dus ongeveer gebeurd is met "Project X Haren".

De oorzaak hiervan is inderdaad dat het 16 jarige meisje genaamd Merthe uitnodigingen voor haar feestje via Facebook verstuurd heeft naar wat vrienden. Deze, zoals ze dat op facebook "Event" noemen was bedoeld als prive maar dit is ze vergeten aan te vinken met gevolg dat iedereen mensen kon uitnodigen. Later de dag kwam ze er achter dat er al een paar duizend mensen waren uitgenodigd en heeft in paniek haar vader op gebeld en hebben het evenement verwijderd. Maar het was al te laat, 2 mensen hebben de draad op gepakt en het evenement opnieuw aangemaakt en verspreid.

Toegevoegd na 3 minuten:
"Iedereen hierboven heeft de antwoord gegeven hoe Project X Haren is ontstaan."

Correctie: Iedereen hierboven heeft een antwoord gegeven hoe project X haren is ontstaan of wat er gebeurd is