als ik een speedtest doe dan haal ik ruim 50mb, maar ga ik een film downloaden dan haal ik krap 6mb hoe kan dat?

besturingssysteem XP ser3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (9)

Je haalt het ook ergens weg.
Welk snelheid zou die kunnen halen?
En wort die bandbreedte misschien nog gedeelt ook.
(Je downloadsnelheid is ook afhankelijk van de uploadsnelheid bij de ander.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een film downloadt, ben je afhankelijk van de uploadsnelheid van de server van waar je de film downloadt. Als meerdere mensen tegelijk een film downloaden van dezelfde server, kan die snelheid nog wel eens tegenvallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een speedtest meet je snelheid onder gunstige omstandigheden, maar die omstandigheden heb je vaak niet bij normaal internetgebruik.
bamibal
11 jaar geleden
Ik denk dat je Megabyte en megabit elkaar haalt. 1 Megabyte=8 megabits,ofwel 8x6megabit=48Megabyte. Dat ligt aardig dicht in de buurt van de 50 Megabyte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Exact ik heb een 50 Mbit/s abo en haal ~6MByte/s.
50Mb (kleine 'b' = megabit)

6MB (grote 'B' = megabyte)

je download een film in MB's

ofwel (1MB = 8Mb)

50/8=6.25

de rest van de snelheid kan worden verstookt aan extra pakketjes die aan je content zitten (zeg maar identificatie) en zorgen er dus voor dat je krap 6MB haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er helemaal vanaf waarmee je download en zoals al eerder gezegd hoe hoog de uploadsnelheid is. Bijvoorbeeld torrent download niet zo snel als niemand het
Blijft onderhouden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het maakt niet uit van voor besturingssysteem je hebt alleen in elk iets zit wel virus . maak niet uit wat want zelfs zonder virus waren er geen computer maar de virus heeft dat in beheersing en laat je iets anders zien . maar die speedtesten hebben meestal het minst virus en die spreekt de waarheid .
maar die 6 mb is alleen voor het downloaden want in de computer zijn ook nog andere dingen die mb's nodig hebben .
maar maak je geen druk .
je hebt nog steeds 50 mb .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die speedtest sites programma's geven je ware snelheid niet weer .
Probeer er maar drie uit en je zult zien dat de snelheden behoorlijk verschillen.
Om je werkelijkheid werkelijk te bepalen , download je (liefst van een FTP) gewoon een wat groter bestand , je downloadsnelheid wordt dan weergegeven in je download popup ( iexplorer , firefox etc)

Als je download van films trager ligt , dan ligt dat aan :
ZIE andere ANTWOORDEN
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geadverteerde snelheid 50 Mbit/s http://i45.tinypic.com/54vlw7.jpg Let op de test van speedtest.nl staat in grote letters in KB in kleine letters in kbps. Als ik download met grabit uit nieuwsgroepen of met utorrent en een populaire bestand pak, haal ik ~6MB/s (50/8 6.25MB/s dus 0,25MB/s verschil 1/25ste verschil in geadverteerd en werkelijk noem ik niet behoorlijk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel er zijn speedtest.org , speedtest.net , speedtesten van diverse providers , en die verschillen nogal.
Ik probeer je uit te leggen dat die met elkaar verschillen.
Je moet dus bepalen , met zo weinig mogelijk lopende programma's wat je daadwerkelijk download.
Ik doe dat metmijn browser firefox , en dan download ik van http://ftp.telfort.nl/pub/test/ een pakket met een vaste groote .
Ik kan dan timen hoe lang het duurt , maar dat hoeft ook niet want in je download venster komt de snelheid ook te staan. Dus nu heb je je dan je meest waarschijnlijke downloadsnelheid. Met dit getal kun je verder uitzoeken hoe of wat , ik heb al een paar andere antwoorden gezien , en die vermelden de factoren waaraan dit zou kunnen liggen. De langzaamste wielrenner in het peloton bepaalt de snelheid , niet de snelste.
Gaat ie nog langzamer dan is die geen deel meer van het peloton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel er zijn speedtest.org , speedtest.net , speedtesten van diverse providers Ja en kijk nu eens naar het resultaat dat ik haal (plaatje in de link zijn de testresultaten zoals ik ze gisteren geprintscreend heb), ze verschillen haast niks met elkaar.
Overigens doen die sites niet veel anders dan wat je met die FTP site doet (waar ik ook netjes 6MB/s haal) en ook niet veel anders dan bij Grabit/Nieuwsgroepen. Wat ik dus probeer te zeggen is dat die sites en FTP of nieuwsgroepen (of een maximale torrent, waar wat haken en ogen aan zitten) ongeveer dezelfde snelheid zouden moeten hebben. Bij mij zit het allemaal tussen de 5.9 en 6.25MB/s of 47 en 50 Mbit/s. Als dat niet zo is is het de vraag of dat aan die sites ligt of aan jouw verbinding/provider. Wat wordt er bij jouw gezegd dat je moet krijgen en wat krijg je, wat zijn de verschillen die je waarneemt tussen speedtest sites?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook een "probleem" met mijn snelheid.
Ik had een 20 MB pakket , maar wist dat de bandbreedte van de koperen KPN kabel zijn beperkingen heeft Qua bandbreedte.
Ik heb altijd ca 5 MB gemeten en soms uitschieters van 10 MB , dus ik ging er van uit dat ik gemiddeld 8 Mb had. Laatst wilde ik ook interactieve TV hebben , maar ik wist dat ik bij TV kijken ca 5 MB kwijt zou raken. Ik heb mijn provider het probleem voorgelegd , en zij hebben gemeten dat mijn verbinding "traint" op 30MB.
Dus de onafhankelijke verbinding haalt 30 MB. Natuurlijk geloofde ik dat niet zomaar , en ben ik een beetje gaan klooien , met speedtest etc etc.
Dit gaf niet echt een bevredigend resultaat soms 5 MB dan weer 8 , dan weer 16 en het door elkaar gooien van MB en Mb .
Ik ging dus gemeten waarden omrekenen naar een bevredigend antwoord. Op een dag , heb ik een schone PC genomen , en gewoon een ftp download gedaan via mijn browser.
En toen kreeg ik een duidelijk niet vals te interpreteren antwoord.
Zoveel MB per Zoveel tijd. De vertraging van je snelheid kan zoveel factoren hebben. De snelheid die je provider je werkelijk toestaat De fysiek mogelijke snelheid vanwege bandbreedte van je kabel (de 300 ohms kabel van de PTT heeft een veel kleinere bandbreedte dan de 75 Ohms coax kabel )
Als je 15 jaar geleden had verteld dat je een bandbreedte van 20MB over de telefoonkabel had , zou men je voor gek verklaren , meesten dachten toen dat 14400 kb/s de echte fysieke grens zou zijn )
Ik heb het ooit op school gehad , en zou het moeten kunnen bereken , maar helaas , zou ik moeten opzoeken etc en dan zou ik misschien antwoord krijgen niet mogelijk. De snelheid en gebruik van je computer.
Je kunt een 10 MB netwerk kaart hebben , wat malware , war trojans wat update progs etc etc. Ik bedoel eigenlijk ( lees alle antwoorden ) het is best wel verwarrend om je juiste snelheid te bepalen , zoveel factoren en theorieën , ik vindt het allemaal verwarrend.
Het hangt van alles af. Bijvoorbeeld hoeveel mensen maken gebruik van het zelfde netwerk. En dan thuis en centraal. Maken bijvoorbeeld vandaag 1.000.000 mensen gebruik van dat netwerk dan zal het slomer zijn dan als er 750.000 mensen gebruik maken. En zeker als je via torrents download. Bedenk dan dat niet iedereen super snel internet heeft. Jan kan bijvoorbeeld 8 MB hebben. En klaas 50 MB. Het hangt van de omstandigheden af. Heeft een film 1 of 20.000 seeders dan verschilt het ook weer. Ligt maar net aan wat je treft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Megabyte (grote B) is grofweg megabit (kleine b) x 10.
Byte is 8 bits maar er is e.e.a. aan overhead die het totaal op ongeveer 10 doen uitkomen.
Iets anders kan ook:
Ik heb een kabelmodem met gigabit aansluiting.
Wanneer ik een computer met een 100Mb kaart hierop aansluit is dit een factor 10 minder.
Nu blijkt dat je aan de 'buitenkant' hier ook een factor 10 op inleverd (bij mij werkte dat in ieder geval).

Als het niet het verhaal is van byte vs. bit kan je hier eens naar kijken.