Moet ik dataroaming aan zetten in buitenland om te internetten met mobiel?

Ik heb een buitenland blox voor 35 mb per dag. Moet ik roaming aan zetten om te internetten mobiel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, maar misschien belangrijker nog, uitzetten na je internetgebruik ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus alleen tijdens gebruik aan zetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, anders kan je mb's blijven gebruiken zonder dat je het door hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je abonnement of prepaid? Ook al werkt het misschien via je "bel en sms" betalingen, dan kun je dit nog beter blijven aan/uit zetten. (dit als gewenning) Je moet namelijk zelf opletten hoeveel je verbruikt en ziet dus niet waneer je je limiet bereikt hebt, waardoor na overschrijding van je limiet de normale tarieven weer gelden. Hier krijg je overigens geen melding van. Je kunt proberen om hem helemaal uit te laten staan, maar misschien bevorderd dat de snelheid of bereikbaarheid niet. Ik zelf zet hem altijd aan/uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was in Londen en had mijn dataroaming niet uit. Na twee dagen was mijn limiet erdoor ondanks nauwelijks internet, maar plaatjes en programmas die zelf updates doen ed kosten veel dataverkeer. Ik gebruik nu altijd wifi als het ergens Free beschikbaar is 9veel hotels en cafes ed), en anders kort aan en uit zetten is mijn advies.