Hoe kan ik bijhouden hoeveel inschrijvingen/registraties een unieke link van mijn website genereert?

Ik kon laatst mensen uitnodigen voor een EK poule. Dit ging door een unieke link die ik van hen kreeg. Ik neem aan dat deze site bij kan houden hoeveel mensen door deze link hun site hebben bezocht.
Ik wil dit zelf ook voor mijn persoonlijke pagina. Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld de gene die als eerst 10 nieuwsbrief aanvragen via zijn/haar link voor mij gegenereerd een cadeau of misschien 5 euro te geven ofzo.
Dit is slechts een voorbeeld, ik ben vooral benieuwd of het bestaat,waar en hoe, en in welke mate je hier zelf achteraan moet etc.

Dus zijn er tools om bij te houden? Heeft dit een naam?

Ik kwam o.a. bij Prosper202 maar ik krijg niet duidelijk of die doet wat ik wil.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan er een affliate link van maken. Dus als de pagina van je eigen website domein.nl/pagina is maak je er domein.nl/pagina?ref= $id van waar #id een string of nummer is ter identificatie van de afffiliate/doorverwijzer. Door analytics op je pagina te zetten kan je makkelijk bijhouden hoeveel bezoekers er per link komen en welke leiden tot inschrijvingen.