Wat betekent #NS in het Frans?

Op http://www.spoortweets.nl/ zie je spoorgerelateerde tweets. Bij de tweets over #NS staan niet alleen tweets over "onze" NS, maar ook veel franstalige tweets.

Wat bedoelen de Fransen met hun #NS?

11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Volgens mij bedoelen ze met #NS Nicolas Sarkozy

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze tweet lijkt mij gelijk te geven. Als je de foto vergroot dan zie je Sarkozy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dit verklaart waarom er vroeger heel veel franstalige tweets in het vakje #NS stonden (soms meer franstalige dan nederlandstalige tweets), en nu niet meer: nu zie je bijna alleen nog nederlandstalige tweets. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Volgens mij betekent het meestal Nouvelle Star. Het zou kunnen gaan over dat nu Hollande aan de macht is en niet meer Sarkozy, maar ik kan je tweets niet lezen (computer wil de site niet openen) dus ik weet niet waar de tweets over gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze site http://tagdef.com/ns over twitterafkortingen staan de betekenissen van #NS. Naast de Nederlandse Spoorwegen staat daar inderdaad Nouvelle Star.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op die site krijg je overigens eerst de Nederlandse en Engelse betekenis, dus je moet ff naar beneden scrollen op de pagina voor de franse ;)