Kun je van PHP een programma maken die op windows werkt?

Ik beheer de taal PHP redelijk goed. Stel nu ik heb een pagina gemaakt in PHP kan ik hiervan dan ook een applicatie maken die op windows werkt? Zo nee welke taal moet ik hiervoor dan gaan leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan wel. Eigenlijk moet je er dan een browser omheen programmeren. Dat is niet echt handig. Als je voor windows wil programmeren zijn visual basic en Delphi de meest handige programma's. C of C++ zijn standaard talen, maar best moeilijk. Zoek ook eens naar programma's die php naar c code kunnen converteren. Ik weet niet of dat bestaat want ik ben al een tijdje met linux bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot wat velen zullen beweren is het mogelijk om een desktop applicatie te ontwikkelen in PHP. Dit vereist natuurlijk heel wat kennis van PHP, maar ook van het grafische "frontend".
Het ontwikkelen van text-only applicaties is vrij vlot te realiseren.
De keuze van een programmeertaal hangt af van vele factoren (zowel economische, sociale als technische). Dit is stof voor een andere discussie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij programmeren gaat het er om dat je een probleem hebt en hiervoor zelf de beste technieken uitkiest om dit probleem op te lossen. PHP is uitermate geschikt om via het web tussen een server en browser communicatie mogelijk te maken.

Vraag je bij het maken af waar de applicatie op moet draaien. Een applicatie als Microsoft Word is uitermate geschikt op de desktop te draaien. Hiervoor wordt dan ook voor het programma, van de juiste programmeertaal gebruik gemaakt (C++ ipv PHP bijvoorbeeld).