Kun je in iWeb van Apple ook flash gebruiken?

Ik maak websites met iWeb. Kun je daar ook flash in gebruiken, of html codes inzetten om dingen te maken die iWeb zelf niet biedt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is nou het mooie van iWeb. Voor de mensen die geen idee hebben van code, kun je er heel mooie wensites mee maken. De templates zoen er prachtig uit maar dat is logisch want van ontwerpen hebben ze bij Apple natuurlijk wel een behoorlijk stuk kaas gegeten.
Voor de mensen die meer willen en dit ook kunnen, is het mogelijk om alle templates volledig naar eigen inzicht aan te passen en te veranderen. Ook kun je met een blanco pagina beginnen en alles zelf van de grond af aan opbouwen.
Om jou vraag te beantwoorden wijs ik je op de mogelijkheid je website in iWeb te bekijken in "Codeview" en "Designvkiew" terwijl je aan het werk bent. Het spreekt voor zich, in "Codeview" krijg je alleen HTML te zien en daar kun je dus alle code toevoegen die jij wilt. soms gebeurt het dat je code toevoegt die niet goed zichtbaar is in iWeb maar als je dan eerst de pagina opslaat en daarna in "Preview" bekijkt in een browser, zul je zien dat de verandering goed wordt weergegeven, als je de ingevoerde code tenminste goed hebt geschreven. Vragen mag je me altijd stellen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Webpages zijn in principe niet afhankelijk van het platform waarop je ze maakt.
Kan me wel voorstellen dat flash niet favoriet is op mac
en dan iweb dit niet biedt
nog ander programma op demac

maar in principe moet het geen probleem zijn flash te gebruiken.
zker knip en plak werk is wel te doen
maar vrees dat je toch een windows pc zult moeten hebben om de programma,s die je nodig hebt om de flash te creeren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal geen Windows nodig. Adobe maakt al haar programmatuur ook voor Apple. Sterker nog, ze zijn pas veel later voor Windows gaan produceren. De Mac werkte al jaren met Adobe programma's toen Windows dat nog niet eens kon.
Windows liep en loopt nog steeds jaren achter op wat Apple doet.
Dus het programma Adobe Flash (om Flash content te produceren) is er ook in een Mac Os X versie voor Apple computers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
ik zit te zoeken, maar kan niet vinden waar ik codeview kan 'aanzetten'. Je bedoelt toch niet de html widget die rechts zit, of wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@burnttoast
Zie mij antwoord over codeview bij de reacties onder mijn (oogwerkdotnl) antwoord. Ik heb het daar over HTML invoeren maar hetzelfde geldt voor diverse scripts en Flash. Die kun je allemaal op dezelfde manier toevoegen zoals beschreven in mijn reactie onder mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je!