Ik wil een website gaan maken met Dreamweaver. Wie weet een goed boek over dit onderwerp? Ik ben een beginneling!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey,

Ik ben zo ook halvelings op zoek naar cursussen. Oa. dreamweaver en ook wel andere it-toepassingen...

Een bijzonder handige site is deze:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De boeken van Van Duuren Media worden veel gebruikt. Ik weet niet of er al een versie is voor CS5, maar je kunt ook makkelijk degene gebruiken voor CS4.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet verstandiger om een boek over de werking van Dreamweaver overboord te gooien? Als je websites wilt gaan maken is het handig dat je weet hoe de motor in elkaar zit, dan dat je weet waar je de onderdelen van vinden die 'op de planken liggen'.

Een boek over (x)HTML en CSS lijkt me veel zinvoller dan een boek was specifiek over Dreamweaver gaat. Ook heb je dan goede controle over je code.

Toegevoegd na 46 seconden:
En je kan je site nog gedetaileerder maken dan Dreamweaver kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Als beginneling lijkt het mij niet raadzaam om direct met Dreamweaver te starten. Dat is nogal 'zware' kost, en zeker als je het maar voor één website zou willen gebruiken.
Je kunt het jezelf een stuk eenvoudiger maken door een zg. wysiwyg (what you see is what you get) programma te gebruiken. Op de volgende site is een gratis programma beschikbaar: http://www.freeserifsoftware.com/software/webplus/
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik in plaats van Dreamweaver, Notepad++ en leer coderen in pure code.

Boeken die goed zijn voor dit gebeuren zijn die van Van Duuren Media en for Dummies.

Tamelijk kostelijke boeken, maar je vind online zeker en vast goede vervangers (ebooks).

Wat je moet leren:
HTML, CSS (al dan niet de laatste versies ervan, liefst wel STRICT coderen, wat dat is leer je nog wel!)

Wat je kan leren achteraf:
Javascript, PHP, MySQL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder al aangegeven: Het is veel beter om eerst wat van de techniek te weten voordat je met pakketten als Dreamweaver aan de gang gaat. Internet staat vol met forums/fora. Ik zal nooit iemand aannemen met alleen kennis van dreamweaver en geen ervaring met html/css.