Hoe start ik het snelste met java en php programmeren?

Ik ben een ervaren programmeur: Fortran, SQL, Pascal, C en beetje C++. Het is alleen jaren geleden dat ik wat mee gedaan heb. Nu wordt ik qua werk geconfronteerd met een probleem waar we heel lastig mensen voor kunnen vinden. Ik heb daarom besloten zelf de kennis op te bouwen en te ontwikkelen.
De vraag die ik heb is hoe kan ik het snelste beginnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allersnelste manier is toch mensen inhuren met java en of php kennis lijkt mij. Je kunt het proberen bij bestaande software huizen of die ontwikkelaars ter beschikking hebben voor een korte tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punt is dat dit erg duur is en we daarmee voor ons strategische kennis niet opbouwen.
Daarnaast is de ervaring dat deze mensen meestal Java wel begrijpen maar daarnaast erg jong zijn en nog weinig professioneel zijn als het gaat om ontwerpmethodieken, productieplanning, klant-communicatie, koppeling met business issues etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punt 1 snap ik, je hebt zelf de kennis niet in huis en dan moet je weer mensen inhuren. Punt 2 klopt niet helemaal, er zijn genoeg java ontwikkelaars die al geruime tijd in het vak zitten en genoeg ervaring hebben in die gebieden.

Antwoorden (5)

Ik zou als ik jou was beginnen met een boek uit de bibliotheek om jezelf de basis van Java en PHP aan te leren. Ga daarna verder kijken naar boeken voor gevorderden of zoek een echte cursus op van een bedrijf waarbij je dus persoonlijke begeleiding krijg... Als je C++ als basis hebt dan leer je PHP ook wel redelijk snel denk ik trouwens...

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wat boeken doornemen, ik raad Apress aan:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/beginning-java-se-6-platform/1001004005026484/index.html

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/beginning-php-and-mysql/1001004005624822/index.html
rose
13 jaar geleden
Als je al kan programmeren, zou ik gewoon beginnen met een paar basis functies te schrijven & achtergrond informatie over de specifieke dingen van web-interfaces te leren.

php.net is een zeer rijke bron met zowel een handleiding op functie nivo (bf: php.net/if verwijst naar de if conditionele structuren) alsmede diverse scripts.

pgpbuilder.com is een zeer sterk forum voor als je advies zoekt.

Mocht je toch besluiten het niet zelf te doen: http://www.phpjobs.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met het installeren van de ontwikkelomgeving.
Dan kan je met de hello world project beginnen, welke er altijd wel tussen zit.
Die kan je dan gebruiken om een eerste eenvoudige GUI op te zetten.
Enz. enz.

Tenzij je wilt beginnen met een project analyse, systeem ontwerp, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met PHP wilt beginnen, kijk liever op www.w3schools.com naar de tutorials.

Voor een beginner is het lastig om het verschil tussen PHP 4 en 5 te zien, en als men dan toch voor een boek met PHP 4 kiest (welke je nog wel een vindt in bibliotheek) dan heb je kans dat je geschreven script niet meer goed zullen werken als je ze uit test.

Of kijk even goed rond op internet naar boeken over PHP5.