Kan iemand het verschil verklaren tussen Google Adwords en Google Analytics?

Sinds kort werk ik voor mijn site met Google Analytics en iets langer met Google Adwords. Nu doet zich het rare fenomeen voor dat ik dagelijks tussen de 8 a 10 klikken heb op een zoekwoord volgens Adwords en dat ik deze klikken niet terugzie in bezoeken in Google Analytics. D.w.z. dat deze klikken dus niet tot bezoeken leiden (althand volgens Google Analytics). Rara, hoe kan dit?

Toegevoegd na 13 uur:
Dag Gert,

dank voor je waardevolle feedback. Ik was idd te voorbaring en inmiddels zijn 'de klikken zichtbaar' in Google Analytics.

MAAR: er is nog steeds het verschil tussen 'klikken' en 'bezoeken'. Volgens mijn niet zo uitgebreide kennis van HTML heb ik de juiste code op de juiste pagina en de juist plaats in de HTML geplaatst.

Hoe kan ik daar achter komen? Ik maak graag gebruik van je aanbod. Mijn email: tlodewijks@gmail.com

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:
- Bekend is bijvoorbeeld dat Google Analyitics achter loopt met de gegevens, kijk na een dag of twee dagen nog eens.
- Het kan zijn dat de kliks die via AdWords worden gegenereerd op een andere pagina op je site terecht komen dan waar je bij Google Analytics kijkt.
- Mogelijk ben je op de landingspagina van je Ad de Analyticscode vergeten.

Zit de oplossing er niet tussen? Reageer maar, dan probeer ik verder met je mee te denken!

Toegevoegd na 22 uur:
Het verschil tussen klikken en bezoeken kan te verklaren zijn dat Google Analytics een bezoek koppelt aan een gebruiker, komt hij direct weer op de site dan wordt dat vaak tot hetzelfde bezoek gerekend maar gaan het aantal pageviews of paginaweergaves in Analytics wel omhoog waarschijnlijk. Ik heb je gemaild over de rest...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiterst waardevolle input, dank daarvoor.